۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۶۵۲۸۲
مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران:

نمازجمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق است

حجت الاسلام انتظاری نمازجمعه را قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق بیان کرد و گفت: نمازهای جمعه باید تمام توان خود را برای ظرفیت سازی در جهت تحقق شعارهای سال رهبر معظم انقلاب و تقویت ایمان، معنویات و بصیرت جامعه به کار ببندند.
انتظاری انتظاری انتظاری انتظاری انتظاری همایش نمازجمعه انتظاری همایش نمازجمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران امروز در همایش نمازجمعه قرارگاه فرهنگی در مشهد مقدس با اشاره به این مطلب که در سطح مازندران در 46 شهر نمازجمعه برگزار می شود، گفت: مقام معظم رهبری نمازجمعه و دستگاه امامت جمعه در هر شهر را یک قرارگاه فرهنگی مهم برای انقلاب اسلامی اعلام فرمودند که فرماندهی این قرارگاه برعهده امام جمعه هر شهر و منطقه است.

وی افزود: اعضای ستادهای نمازجمعه که بدون چشمداشت در این سنگر الهی خدمت می کنند، سربازان و یاوران این قرارگاه برای سنگربانی از ارزشهای الهی و انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران به رابطه میان توجه به معنویات و افزایش قوای معنوی برای حضور در سنگر نمازجمعه پرداخت و اظهار داشت: انسان مومن باید با افزایش قوای معنوی خود، قدرت کنترل نفس را برای مبارزه با وسوسه های شیطان به دست آورد تا بتواند در مقابل شیطان های بیرونی بایستد.

وی ادامه داد: باید انسان هر روز با تغییر درون و تقویت ابعاد ایمان خود، تبعیت محض از ولایت پیدا کند تا بتواند در سنگر مبارزه با کفر، شرک و نفاق در صحنه حاضر و آماده باشد.

حجت الاسلام انتظاری نمازجمعه را قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق بیان و تاکید کرد: نمازهای جمعه باید تمام توان خود را برای ظرفیت سازی در جهت تحقق شعارهای سال مقام معظم رهبری به کار ببندند.

وی افزود: اصحاب نمازجمعه به رهبری امامان جمعه در هر منطقه در صف اصلی گفتمان سازی و تبیین فرهنگ تحقق شعار سال قرار دارند و با شناسایی و ایجاد انگیزه در ظرفیت های هر منطقه در این خصوص اهتمام داشته باشند.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه مازندران شناسایی آفت ها و تهدیدهای فرهنگی و شعارسال را مهم بیان کرد و گفت: در کنار شناسایی تهدیدها و آفات فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه توسط ستادهای نمازجمعه و دستگاه زیر مجموعه ائمه جمعه، ظرفیت ها نیز شناسایی شوند تا زمینه برای حرکت به سمت تحقق این آرمانها میسر شود.

وی با بیان خطر نفوذ دشمن به ویژه در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در کشور، اظهار داشت: امروز همه باید برای ترویج استفاده از تولیدات داخلی و فرهنگ سازی در این خصوص تلاش کنند و این نه تنها تکلیفی سیاسی بلکه تکلیفی شرعی است زیرا بیگانگان برای تسخیر بازار کشور و مصرفی کردن ما به جای انتقال فناوری برنامه ریزی کرده اند.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به برنامه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برای جوان سازی اعضای ستاد نمازجمعه، خاطرنشان کرد: امروز با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در صفوف نمازجمعه، اعضای فعال ستاد هم به سمت جوانگرایی و نوآمد کردن برنامه ها تلاش می کنند.

عضو شورای آموزش و پرورش مازندران با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش استان با ستادهای نمازجمعه، تصریح کرد: حضور پرشور دانش آموزان و پیوند آنها با سنگر مهم سیاسی و عبادی جمعه زمینه ساز انتقال فرهنگ و گفتمان نمازجمعه به آینده سازان کشور است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو بر ایجاد ارتباط موثر ائمه جمعه و ستادهای نمازجمعه با تشکلهای دانشجویی تاکید کرد و افزود: به رغم تلاش و برنامه ریزی دشمنان برای جهت دهی به دانشجویان در جهت تقابل با نظام اسلامی، دانشجویان کشور معتقد به انقلاب و پیشرو در سنگر حفاظت از آرمانهای نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به برنامه معرفی کتاب و توجه به کتابخوانی در ستادهای نمازجمعه در سطح استان، اظهار داشت: ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی مورد توجه ستادهای نمازجمعه مازندران است و در کنار معرفی هر هفته کتاب از تریبون نمازجمعه، تا پایان سال نمایشگاه کتاب در مصلاهای نمازجمعه استان برگزار می شود./1313/202/ب3

ارسال نظرات