۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۴۰۷
نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران:

آیت الله فاضل تجسم عینی اخلاق و سبک زندگی اسلامی بود

حجت الاسلام عبدالحسین بابایی گفت: آیت الله فاضل تجسم عینی اخلاق اسلامی و سبک زندگی منطبق بر زندگی اهل بیت(ع) بود و باید جلوه های شخصیت وی برای جامعه ما بیشتر روشن و آشکار شود.
آیت الله فاضل

حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به سابقه آشنایی خود با مرحوم آیت الله فاضل، گفت: از دوران تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف با فقیه وارسته مرحوم آیت الله فاضل آشنایی داشتم و وی به معنای کامل کلمه یک عالم فاضل بود.

وی افزود: آیت الله فاضل فقیهی مردمی بود که زندگی زاهدانه و ساده مادی را پیشه خود قرار داده بود و توجهی به ظواهر و مادیات دنیایی نداشت.

استاد حوزه علمیه به دوران تحصیل و رفاقت با این عالم ربانی پرداخت و خاطرنشان کرد: در دوران تحصیل در نجف اشرف وی تلاش و سعی وافری برای علم اندوزی و فراگیری علوم حوزوی داشت و از لحظه ای برای افزایش معلومات دینی و فقهی فروگذار نبود.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل بعد از رجعت به کشور و حضور در شهرستان بابل، برای خطه شمال کشور به ویژه استان علوی مازندران منشأ خیرات و برکات بود.

حجت الاسلام بابایی از آیت الله فاضل به عنوان مردی آسمانی نام برد و تصریح کرد: ایمان و دینداری مردم دارالمومنین بابل مدیون زحمات، تلاش های علمای برجسته و واسته ای مانند مرحوم آیت الله فاضل است.

وی ضمن تجلیل از شخصیت علمی و تلاش مرحوم آیت الله فاضل برای تاسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران، گفت: مدرسه بزرگ فیضیه مازندران بر اساس درایت و دور اندیشی آن عالم بزرگوار تاسیس شد و تربیت تعداد زیادی از دانش پژوهان حوزه علوم اسلامی و دینی در راستای مکتب بزرگ علمی امام صادق(ع) مرهون مجاهدت و زحمات مرحوم آیت الله فاضل است.

امام جمعه امیرکلا درگذشت آیت الله فاضل را ثلمه ای عظیم یاد کرد و اظهار داشت: درگذشت آیت الله فاضل ضایعه ای مؤلمه و ثلمه ای عظیمه برای حوزه های علمیه کشور به ویژه حوزه علمیه مازندران است زیرا به دلیل مراتب علمی و فقهی این عالم بزرگ، این فقدان به راحتی برای حوزه های علمیه جبران پذیر نیست.

وی افزود: آیت الله فاضل تجسم عینی اخلاق اسلامی و سبک زندگی منطبق بر زندگی اهل بیت(ع) بود و باید جلوه های شخصیت وی برای جامعه ما بیشتر روشن و آشکار شود./302/1313/ب1

ارسال نظرات