۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۷۸۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

62 کتابخانه در خراسان شمالی در دست ساخت است/ افزایش 10 هزار مترمربعی فضای مطالعه در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در دست ساخت بودن 62 باب کتابخانه در مناطق مختلف استان، از افزایش 10 هزار مترمربعی فضای مطالعه در خراسان شمالی تا پایان سال جاری خبر داد.
فرخنده - دیدار با اعضای رسانه و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در دیدار با اهالی رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: همدلی، مشارکت و هم‌افزایی در فعالیت‌ها در بین نشریات و خبرگزاری‌های استان سبب رشد و توسعه خراسان شمالی در بخشهای مختلف می‌شود.

وی که چندی پیش به‌ عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین حسین ثابت‌قدم وحید شد، بر همدلی و وفاق و همکاری مضاعف استان در بین نشریات و خبرگزاری‌ها تأکید کرد و گفت: هرچند این امر از قبل هم بوده، اما تقویت بیش از پیش آن سبب رشد رسانه‌های استان می‌شود.

فرخنده تشکیل صنف قوی در زمینهه خبرنگاری را مؤثر دانست و افزود: بدون شک خانه مطبوعات استان می‌تواند در این امر هدایت‌گر خوبی باشد تا شاهد رشد کمی و کیفی نشریات و روزنامه‌های محلی خراسان شمالی باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها و مطبوعات در راستای توسعه استان بسیار اثرگذار است، از رسانه‌های خراسان شمالی برای پوشش برنامه‌های فرهنگی و هنری قدردانی کرد و افزود: قطعاً انعکاس فعالیت‌ها به توسعه و رشد فرهنگ و هنر کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره اهمیت جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نقش بسزایی ایفا کنند.

فرخنده همچنین به توسعه فضای کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: ٦٢ کتابخانه و با زیربنای ١٢ هزار ٥٠٠ مترمربع در دست ساخت داریم که تا پایان سال جاری ١٠ هزار مترمربع به فضای مطالعه استان اضافه می‌شود.

رضا رضایی، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم در این دیدار گفت: رسالت اصلی ما توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه همه ما به توسعه فرهنگی استان می‌اندیشیم و ابزار تحقق این مهم هم توسعه رسانه است، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بسزایی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند.

رضایی بر اهمیت نقش رسانه در امر توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: رسانه می‌تواند بهترین ابزار برای توسعه استان در زمینه‌‌های گوناگون باشد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: همزمان با این دو هزار عنوان کتاب به ارزش ٢٥٠ میلیون ریال به مراکز و مؤسسات فرهنگی و هنری استان اهدا شد.

رضایی با بیان اینکه این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های تخصصی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز و مؤسسات فرهنگی و هنری اهدا شده است، ادامه داد: کتابهای مزبور به‌منظور توزیع در مناطق ویژه اجتماعی، توزیع در روستاها و مناطق محروم و طرح نذر کتاب اهدا شده است.

وی هدف از اهدای این کتاب‌ها را دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به کتاب‌های مورد نیاز، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و انس و الفت بیشتر مردم با کتاب دانست و همچنین از راه‌اندازی ایستگاه سیار مطالعه برای نخستین بار در مرکز شهر بجنورد به‌منظور دسترسی آسان عموم مردم به کتاب خبر داد./9314/202/ب2

ارسال نظرات