۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۰۸۳۸
سردبیر خبرگزاری ایکنا:

رسانه های دینی وظیفه پیامبر گونه دارند

یونسی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه، رسانه های دینی نقش بسیار مهمی در فرهنگ عمومی جامعه دارند، گفت: رسانه های دینی کار پیامبر گونه انجام می دهند
رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌رسا، حمید رضا یونسی، سردبیر خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در هفتمین روز از برگزاری بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، اظهار داشت: رسانه های دینی نقش بسیار مهمی در فرهنگ عمومی جامعه دارند.

وی افزود: رسانه وظیفه  پیام رسانی را بر عهده دارد اما این پیام باید از معیارهایی برخوردار باشد که تحقق این معیارها یعنی پیام را به هدف اصلی خود رساندن است.

یونسی خاطرنشان کرد: رسالت رسانه های دینی با وجود فعالیت های گسترده فضاهای مجازی دو چندان است چرا که پیامی که رسانه دینی به مخاطب خود می رساند از دو بُعد قابل بررسی است که یکی بُعد تکنیک های خبری و خبرنویسی است و بُعد دیگر آن محتوای دینی است که در آن خبر باید القا شود.  

سردبیر خبرگزاری بین المللی قرآن ابراز داشت: از آنجایی که رسالت رسانه دینی انتقال معانی و مفاهیم دینی در قالب های مختلف به مخاطب است نقش رسانه در جامعه جایگاهی مترقی و بالایی است.

وی تصریح کرد: رسانه دینی کار پیامبرگونه انجام می دهد اما در قالب یک فن و تکنیک به اسم خبرنگاری و توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد چرا که ادبیات رسانه، ادبیات خامی است و انتقال مفاهیم دینی به ادبیات رسانه اصلی ترین کار یک رسانه دینی است و از طرفی بزرگترین چالش رسانه ها است.

یونسی با اشاره به اهمیت رسانه ها در فرهنگ عمومی جامعه، اظهار داشت: امروزه رسانه ها از ظرفیت بسیار بالایی در جهت دهی به فرهنگ عمومی، ادبیات، سیاست و اقتصاد برخوردار هستند و این یک فرصتی برای رسانه های دینی است که با بهره مندی از آن می توانند در حوزه فرهنگ سازی ورود داشته باشند.

وی در پایان گفت: هدف دین محقق کردن فرهنگ متعالی است که در مفاهیم دینی نهفته است و مسلم است که رسانه نیز به عنوان یک ابزار تسهیل کننده این جریان است./1325/202/ب2

ارسال نظرات