۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۰۵۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

عظمت امثال عمار یاسر به درستی تشخیص دادن حق و باطل است

حجت الاسلام محمد زاده با بیان اینکه عظمت امثال عمار یاسر به تشخیص حق و باطل است، گفت: عمار یاسر شخصیتی بود که هرگز لحظه ای در ولایت و حقانیت امام علی (ع)شک نکرد و تابع پیامبر اکرم (ص) بود.
عمار یاسر

حجت الاسلام محمد مصطفی محمد زاده  استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ضمن تسلیت شهادت عمار یاسر یار صدیق امام علی (ع) گفت: رهبر معظم انقلاب در مناسبتهای مختلف و در جمع افراد گوناگون به تشریح ابعاد و زوایای شخصیتی عمار یاسر پرداخته و به درسهایی که می توان از زندگی ایشان آموخت، اشاره فرموده اند و به نوعی مخاطبین خود را به پیروی از این شخصیت عظیم القدر ترغیب کرده اند.

وی ادامه داد: عظمت امثال عمار یاسر به تشخیص حق و باطل است، بنابراین عظمت آن اصحاب خاص امیرالمؤمنین (ع) در همین است که در هیچ شرایطى دچار اشتباه نشدند و جبهه را گم نکردند.

حجت الاسلام محمد زاده تصریح کرد: در بسیارى از آنجاهایى که براى جمعى از مؤمنان، نکته اى مورد اشتباه قرار مى گرفت، آن کسى که مى آمد و با بصیرت نافذ و با بیان روشنگر خود، شبهه را از ذهن آنها برطرف مى کرد، عمار یاسر بود. انسان در قضایاى متعدد امیرالمؤمنین (ع) از جمله در صفین نشان وجود این مردِ روشنگرِ عظیم القدر را مى بیند.

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در دوران امیرالمؤمنین (ع) قدرى غبار تردید رقیق تر بود و کسانى مثل عمار یاسر، آن افشاگر بزرگ دستگاه امیر المؤمنین (ع) بودند که هر جا حادثه اى اتفاق مى افتاد، عمار یاسر و بزرگانى از صحابه پیامبر (ص) بودند، مى رفتند، حرف مى زدند، توجیه مى کردند و لااقل براى عده اى غبارها زدوده مى شد.

حجت الاسلام محمد زاده ابراز کرد: عمار یاسر شخصیتی بود که هرگز لحظه ای در ولایت و حقانیت امام علی (ع)شک نکرد و تابع پیامبر اکرم (ص) و ولی شناس بود،‌بنابراین امروزه ما اگر بخواهیم تابع امام زمان (عج) باشیم باید خصوصیات عمار را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در طول تاریخ، روحانیت را از مردم جدا کرده و این مهم ترین کار است که انجام داده است، از این رو ما نباید از روحانیان اصیل و آنهایی که دغدغه خدمت دارند جدا شویم، بنابراین افرادی باید در جامعه وجود داشته باشند تا روشنگری را به مردم یاد دهند.

حجت الاسلام محمد زاده  بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با مردم برخورد نمی کنند بلکه حق و روشنگری را بیان می کنند، از این رو هر قشری در جامعه باید حق را بیاموزد و به دیگران نیز یاد دهد، همچنین نظام اسلامی تها نظامی است که براساس قرآن و زنده نگهداشتن اهل بیت بنا شده است و تنها حکومتی است که اسلام را بیان و قرَآن را اجرا می کند و یکی از راه های حفظ این نظام آگاهی دادن و روشنگری است. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه دشمن با استفاده از عناصر خود فروخته داخلی سبب اختلال دراین نظام می شود از این رو ما باید کار دشمنان را نمایان کنیم و نگذاریم که نظام اسلامی و تشیع دچار مشکل شود.

وی یادآور شد:  امروزه یکی از نکاتی که بسیار مهم است فرمایشات رهبری است و ما باید تابع سخنان ایشان باشیم و مردم نیز تابع ولایت  فقیه باشند و این راه را انتخاب کنند تا از آسیب دشمنان در امان باشند. ت /866/302/ب3

 

ارسال نظرات