۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۵۹۸۲۲
پدر شهید هادی ذوالفقاری:

هادی از نوجوانی برای کار جهادی و کمک آرام و قرار نداشت/ تا لحظه شهادت هادی نمی دانستیم برای جهاد به عراق می رود

آقای ذوالفقاری با بیان اینکه هادی در نوجوانی نشانه هایی از جهاد و شهادت داشت، گفت: هادی هیچگاه در خانه نبود گاهی به هیأت های مذهبی می رفت و کمک می کرد، چایی می داد و شب های عید هم به دو کوهه می رفت و در آنجا هم جارو می کرد، غذا تقسیم می کرد و حتی سرویس بهداشتی می شست و در اردوهای جهادی زیادی از جمله قم و کرمان شرکت کرده بود.
پدر شهید ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رجبعلی ذوالفقاری پدر شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری که در سامراء به شهادت رسید با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات از چشم انتظاری زاید الوصف خودش و مادرشهید برای رفتن برای زیارت قبر فرزند شهیدش در نجف گفت و اظهار داشت: پسر من طبق وصیت خودش در وادی السلام مدفون شده است و البته 24 نفر دیگر از شهدای سامرا هم در کنار او دفن هستند.

وی افزود: خیلی مشتاق دیدار هستیم چرا که همیشه اجازه رفتن به عراق را نداریم به همین دلیل برای رسیدن به فرزندم پرواز می کنم و اگر خدا بخواهد یکشنبه هفته آینده می رویم تا سه روز در نجف باشیم تا بعد از زیارت امیرمؤمنان بتوانیم برای بار سوم قبر فرزند شهیدم را در آغوش بگیرم.

پدر شهید ذوالفقاری به بیان آخرین دیدار خود با فرزند شهیدش پرداخت و عنونا کرد: دفعه آخری که می خواست به عراق برود یک روز صبح تا شب در کنار هم بودیم، موقع اذان در مسجد نماز خواندیم و همدیگر را بغل کردیم که این مطلب بیشترین چیزی است که در ذهن من مانده است و لحظه ای را هم به یاد دارم که می گفت بابا باید برای من خاستگاری بروید و ما هم طبق خواسته خودش خانمی باحجاب برای او انتخاب کرده بودیم و قرار بود عید نوروز به خاستگاری برویم که در بهمن ماه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: ما اصلا خبر نداشتیم که او در حشد الشعبی فعالیت نظامی می کند و خودش هم که چیزی نمی گفت ولی همیشه عکس شهید مدافع حرمی را که در میدان خراسان به سمت بلوار قیام نصب شده بود به من نشان می داد و با حسرت می گفت بابا! نگاه کن این عکس شهیدی است که در سوریه شهید شده است؛ من اصلا نمی دانستم هادی به جهاد و جبهه می رود و بعد از شهادتش متوجه شدیم که نه تنها فعالیت داشته بلکه در همان مدت کمی که در نجف بود رییس عقیدتی سیاسی حشدالشعبی نجف شده بود.

آقای ذوالفقاری با بیان اینکه هادی در نوجوانی نشانه هایی از جهاد و شهادت داشت، تأکید کرد: هادی هیچگاه در خانه نبود گاهی به هیأت ها مذهبی می رفت و کمک می کرد، چایی می داد و شب های عید هم به دو کوهه می رفت و در آنجا هم جارو می کرد، غذا تقسیم می کرد و حتی سرویس بهداشتی می شست و در اردوهای جهادی زیادی از جمله قم و کرمان شرکت کرده بود.

وی افزود: که در کتابی با عنوان «پسرک فلافل فروش» همه این مطالب در مورد پسر من نوشته شده است به ویژه اینکه از نظر  درسی ضعیف بود ولی به دلیل عشقی که داشت طلبه شد و البته در طلبگی و دروس آن موفق بود و قضیه طلبه شدنش در نجف هم این بود که یکبار با دوستان برای زیارت به کربلا و نجف رفته بود که از نجف خوشش می آید و در یکی از کوچه ها حوزه شیخ علی قمی را می بیند؛ به ایران برگشت و بعد از سربازی گفت می خواهم به نجف بروم و درس طلبگی بخوانم و ما هم اجازه دادیم.

پدر شهید ذوالفقاری با اشاره به افرادی که رشد معنوی فرزندش نقش داشتند ابراز داشت: من و مادرش خیلی برای تربیت او زحمت کشیدیم ولی نباید از زحمات و تلاش های حاج حسین سازور مداح اهل بیت(ع) هم غافل باشیم که واقعا مثل یک استاد اخلاق برای او بود و شخصی هم به نام آقای میرصانعی در نجف هم در رشد و تکامل هادی تأثیر داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما خیلی دوست داشتیم جنازه فرزند شهیدمان در کنار خودمان دفن کنیم که هروقت دلمان تنگ می شود سرمزارش برویم ولی چون وصیت کرده بود ابتدا در نجف و سامراء بدنش را طواف دادیم و بعد هم در وادی السلام نجف به خاک سپردیم./1330/202/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گاو
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
ووانتقاد..
0
0