۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۸۵۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

معروف‌گستری از طریق فرهنگ ارشادی سرلوحه کار وزیر ارشاد جدید باشد/ کنسرت اولویت جامعه نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به معرفی گزینه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی، گفت: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر جدید معروف‌گستری و مبارزه با منکرات را با استفاده از فرهنگ ارشادی سرلوحه کار خود قرار دهد.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به معرفی رضا صالحی امیری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این وزارت دو حوزه کاری فرهنگی و ارشادی دارد؛ ازاین‌رو باید ساماندهی فرهنگی و برنامه‌ریزیها در این بخش در راستای فرهنگ ارشادی و هدایت‌گونه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ در نظام اسلامی بایستی در مسیر رسیدن به کمال حرکت کند، افزود: ضروری است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برجسته کردن فرهنگ برخاسته از باور مردم که همان آموزه‌های اسلامی و قرآنی و اهل بیت (ع) است، تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی همراه با ارشاد در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: لازم است مسیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت پر پیمانه کردن معنویت در جامعه باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد در گذشته موضوع برگزاری کنسرتها یکی از اولویتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که از طرف مقابل با عکس‌العمل بچه‌های حزب‌اللهی روبرو می‌شد؛ در حالی که اساساً اولویت جامعه ما کنسرت نیست.

به گفته وی قشر کمی از جامعه اهل سوت و کنسرت بوده و اکثر مردم اهل مساجد و محافل مذهبی هستند؛ هرچند که ما با اصل برگزاری کنسرت شاد و بدون گناه مخالف نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ابتدا عنوان این وزارت را برای خود تحلیل و هضم کرده و سپس وزیر شود؛ زیرا ما نیازمند فرهنگ ارشادگونه هستیم و فرهنگ خشک و خالی در کشور جواب نمی‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این موضوع در کشور مورد تغافل واقع شده است، افزود: ما در کشور فرهنگ شهادت و دفاع، عزت، فداکاری و مواردی از این دست را داریم اما برای ترویج و تعمیق این فرهنگهای زیبا کار چندانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تولید مناسب و فاخر فیلم، کتاب و سایر آثار هنری و فرهنگی در زمینه‌هایی چون سبک زندگی اسلامی چندان چشمگیر نیست، تصریح کرد: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر جدید معروف‌گستری و مبارزه با منکرات با استفاده از فرهنگ ارشادی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

گفتنی است، در پی استعفای سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان دولت یازدهم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوم آبان رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

علی جنتی، وزیر سابق ارشاد پس از جنجالها در مورد برگزاری کنسرت و اعتراض و انتقاد روحانیان و مراجع و سایر منتقدان دولت یازدهم از سمت خود کناره‌گیری کرد و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش پرورش و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان هم در حالی که موضوع استیضاح آنها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، نامه استعفای خود را تقدیم رییس جمهور کردند.

رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سابقه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان در کابینه دولت یازدهم را دارد و اکنون رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است./9314/302/ب2

ارسال نظرات