۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۰۲۴
مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق مطرح کرد؛

عمل به قرآن و پيروي از اهل بيت تنها راه نجات بشريت

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق امام حسين(ع) را قرآن ناطق و مجسم خواند و قرآن را شرح حال انسان كامل دانست و گفت: اين دو هميشه با هم بوده و خواهند بود.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني قرآن را كتاب هدايت و زندگي برشمرد و گفت: اوصاف قرآن در باره امام حسين(ع) تطبيق دارد و همانگونه كه قرآن كتاب بصيرت، شفا، موعظه و هدايت است؛ امام حسين عليه السلام نيز هادي، شفا بخش، بصيرت دهنده و هدايت كننده بشريت است.

وي عشق امام حسين(ع) به قرآن را گوشزد كرد و افزود: در شب عاشورا كه حساس ترين شب ها بود، امام حسين عليه السلام به تلاوت قرآن، نماز و دعا مشغول بودند.
مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق بيان داشت: نجات بشريت در توجه به قرآن و عترت است و هر كدام كنار گذاشته شود، انسان را از تكامل و عروج باز مي دارد.
وي افزود: ما بايد قرآن را بخوانيم و عمل كنيم و امام حسين(ع) را به عنوان الگوي شايسته براي زندگي انتخاب كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به آياتي كه سر بريده امام حسين عليه السلام پس از شهادت در كوفه و شام تلاوت فرموده اند، اظهار داشت: يكي از آيات تلاوت شده آية نهم سوره كهف بود كه جريان اصحاب كهف را امري عجيب مي شمارد اما سرگذشت امام حسين عليه السلام از جريان اصحاب كهف، عجيب تر و شگفت انگيز تر است زيرا آنان براي حفظ دين خود از شهر به كوه پناه بردند اما امام حسين عليه السلام به قربانگاه عشق آمد و همه هستي خود را با كمال رضايت در اين راه تقديم كرد.
وي ادامه داد: آيه ديگري كه امام حسين عليه السلام تلاوت كرد آيه و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون است كه ايشان هشدار مي دهد سرنوشت ظالمين و ستمكاران بسيار شوم است و پيروزي از آن حق است.
مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق از دانشگاهيان خواست در دانشگاه، فرهنگ قرآني را ترويج كنند و با تاسي به امام حسين عليه السلام و اهل بيت عليهم السلام، جوانان را در كشتي اهل بيت (ع) سوار كنند وآنان را به سوي زندگي حسيني سوق دهند./1330/د102/ی

ارسال نظرات