۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۰۲۱
آيت الله عالمي عنوان كرد؛

زيارت ائمه اطهار در عراق ظرفيت عظيمي براي جبران فقدان حج

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: با توجه به سفارشي كه رسول گرامي اسلام (ص) و ائمه اطهار عليهم السلام براي حضور در عتبات عاليات عراق كرده اند، قطعاً ظرفيت عظيمي در زيارت قبور اين پيشوايان هدايت براي جبران فقدان حج وجود دارد.
آیت الله عالمی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله حسن عالمي در گفتگویی، اظهار داشت: در وسائل الشيعه روايتي از پيامبر گرامي اسلام (ص) نقل شده كه ايشان خبر شهادت حضرت علي(ع) و ائمه اطهار(ع) را در عراق مي دهند، حضرت علي(ع) مي فرمايند زيارت قبور ما چه اجر و ثوابي خواهد داشت، نبي مكرم اسلام (ص) مي فرمايند زيارت شما و فرزندان شما اجرش حج بعد از حج تا هفتاد حج، اجر و پاداش دارد.

نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آثار و بركات قيام سيد الشهدا عليه اسلام، ادامه داد: امام حسين (ع) موسم حج را فرو مي گذارند و كربلا را انتخاب مي كنند و از اين معرفت و از اين فرهنگ، مَطافي به وجود آمد كه ارزش آن از حجّي كه اين همه ارزش دارد و اين قدر به آن توصيه شده، بيشتر است.
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه معرفت و شناخت زمينه اصلي تهذيب است، خاطر نشان كرد: اگر معرفت عميق وجود نداشته باشد، تهذيب با ابعاد گسترده خودش اتفاق نمي افتد.

وی ادامه داد: بايد ابتدا باور و تعلق بعد از باور به حضرت حق تعالي را تقويت كرد و بعد از آن است كه خداوند تقوا را از انسان مي پذيرد و تقواي به تمام معنا ارزش خودش را پيدا مي كند./1330/د102/ی

ارسال نظرات