۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۳۴۰۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

دشمن به دنبال پیاده سازی سیاست آندلس در ایران است/ حجاب، واجب شرعی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمنان شهر اندلس فرانسه را با رسمیت بخشیدن به مشروب خواری و بی عفتی از مسلمانان گرفتند و در حال حاضر نیز سیاست آندلس رادر مملکت ما مدنظر دارند که البته به صورت آرام آرام پیش می برند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آرذبایجان غربی در دومین شب ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام جعفر صادق(ع) ارومیه به تشریح اهمیت مساأله حجاب و عفاف در دین اسلام و قرآن پرداخت و اظهار داشت: مسأله حجاب و رعایت حدود حجاب از ضروریات و مسلمات دین اسلام است و در آیات و روایات بسیاری بر رعایت آن تأکید شده است.

وی با بیان این که انکار کردن ضروریات دین موجب خارج شدن انسان از دین الهی می شود، افزود: وقتی انسان به مسأله حجاب معتقد است و آن را رعایت نمی کند به عنوان فرد مسلمان دچار معصیت و گناه می شود درحالی که اگر حجاب در دین اسلام را به عنوان ضرورت و واجب شرعی انکار کند، از دین الهی خارج شده و کافر محسوب می شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: حجاب از جمله مسائلی است که در هدایت جامعه و تربیت آن نقش مهمی دارد و خداوند نیز آن را به وسیله پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید فرزندان خود را به رعایت حجاب سفارش کنند، بیان داشت: متأسفانه امروزه یکی از اهداف دشمنان اسلام از بین بردن مسأله حجاب و ترویج بی عفتی و بی حیائی در جامعه است و براین اساس حجاب و پوشش مسلمانان را به سخره می گیرند، در مقابل مسلمانان باید محکم از دین خود صیانت کرده و به دستورات الهی به صورت کامل عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی حفظ حجاب را به نفع خانواده و جامعه دانست و گفت: رعایت حجاب و عفاف باعث حفظ آبرو، اعتماد زن و شوهر به یکدیگر و تحکیم بنیان خانواده می شود.

وی تصریح کرد: پوشاندن و یا بیرون گذاشتن موی سر هیچ نفعی برای خدا ندارد، همانطور که خواندن نماز سودی برای خداوند ندارد بلکه معنویت وجودی انسان را تقویت و مانع از آلوده شدن انسان به گناه و معصیت می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع علمای تهران، اظهار داشت: براساس فرموده رهبری، دشمنان با دو نقشه دین ستیزی و عفت زدایی به دنبال استحاله فرهنگی و ضربه به اسلام هستند همانطور که شیطان نیز از این دو راه برای منحرف کردن انسان بهره می گیرد.

وی یادآور شد: حجاب واجب شرعی است و خداوند در آیات قرآن کریم به صراحت بر پوشش کامل بدن زنان به استثناء گردی صورت و مچ به پایین دستها تأکید کرده است آنهم به شرطی ک بدون آرایش و زینت باشد.

امام جمعه ارومیه گفت: بنابر کلام اهل بیت(ع) خداوند باغیرت است و افراد با غیرت را دوست دارد، بنابراین دشمنان نیز از همین نکته استفاده کرده و می خواهند غیرت را از بین برده و بر مملکت ما مسلط شوند.

وی ااظهار داشت: زنان باید به گونه ای لباس بپوشند که شایسته بوده و محرک نباشد درحالیکه متأسفانه امروزه مد شده است و بسیاری از خانم ها با قیافه و پوشش های نامتعارف در جامعه ظاهر می شوند که شرعا حرام است.

وی اظهار کرد: بابد بر رعایت حجاب فرزندانمان تأکید کنیم تا در وجودشان نهادینه شده و آن را به عنوان واجب شرعی مهم شمرده و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یکی از هجمه های شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی را ترویج بدحجابی برشمرد و گفت: دشمنان شهر اندلس فرانسه را با رسمیت بخشیدن به مشروب خواری و بی عفتی از مسلمانان گرفتند و در حال حاضر نیز سیاست آندلس رادر مملکت ما مدنظر دارند که البته به صورت آرام آرام پیش می برند.

وی با تأکید بر لزوم عمل به احکام و دستورات دین، گفت: رعایت حجاب حدود الهی است که باید حفظ شود، اگر حریم ها حفظ نشود دین الهی به خطر می افتد همانگونه که اگر حریم ها و مرزهای یک کشور حفظ و صیانت نشود امنیت آن مملکت دچار مشکل می شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه به عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: علت اینکه یاد امام حسین (ع) و نهضت عاشورا پس از 1377 سال پیش همچنان زنده و پویا است، این است که امام حسین و یارانش تقوا پیشه کرده و خالصانه جانشان را در راه اسلام فدا کردند.

وی گفت: بنابر فرموده امیرمؤمنان در نهج البلاغه هر عملی با تقوا همراه باشد ماندگار خواهد بود و بالعکس هر عملی بدون ترس از خداوند انجام شود، زایل شده و از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان به اهمیت اشک و ماتم برای مصیبت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: وعده الهی است که هر کس در غم شهادت امام حسین قطره ای اشک بریزد خداوند بهشت را بر او واجب می کند.

گفتنی است، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم، هر شب با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مسجد امام جعفر صادق(ع) ارومیه برگزار می شود.

قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، عزاداری و مداحی در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و اطعام عزاداران از جمله برنامه هایی است که هر شب در مسجد امام جعفر صادق اجرا می شود./936/201/ب2

ارسال نظرات