۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۰۸۰
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

عزاداری برای امام حسین جبران نمازهای نخوانده ما را نمی‌کند

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط و با تیر باران دشمن نماز اول وقت را ترک نکردند، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) جبران نمازهای نخوانده ما را نمی‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در  همایش اندیشه های آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلیمن محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با اشاره به اینکه امام حسین (ع) حتی در آخرین لحظه و با وجود اینکه در دشوارترین شرایط بودند یارانشان را در انتخاب مسیر آزاد گذاشتند، گفت: این در حالی است که بسیاری از فرماندهان زمانی این کار را می‌کنند که نیروی زیادی به همراه خود داشته باشند و وقتی که تعداد نیروهایشان اندک باشند اختیار چنین کاری را به آن‌ها نمی‌دهند در حالی که امام حسین (ع)در این زمینه به یاران خود اختیار مطلق دادند.

وی افزود: امام حسین (ع) در دشوارترین شرایط ممکن نماز خود را ترک نکرده و در تیر باران دشمن، نماز خود را در اول وقت و به اقامه نماز کردند در حالی که ما با پیش آمد کوچک‌ترین مسأله ای از اقامه نماز خود خودداری کرده و نماز خود را به تأخیر می اندازیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه عده‌ای این درس‌های عاشورا را به دیده عبرت نمی نگردند و تصور می‌کنند که حضور در عزاداری امام حسین (ع) می‌تواند جبران نمازهای نخوانده آن‌ها را بکند، تصریح کرد: حضور در عزاداری امام حسین (ع) مستحب ولی اقامه نماز اول وقت واجب است و مردم باید بدانند که حضور در عزاداری امام حسین(ع) نمی‌تواند جبران نماز های نخوانده ایشان را بکند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای اینکه حجت را بر سپاهایان دشمن تمام کرده و برای آن‌ها بهانه‌ای مبنی بر شنیدن سخن حق باقی نمانده باشد نزدیک به ۱۰ مرتبه برای آن‌ها سخنرانی کرد و خطبه خواند، ادامه داد: در هر کدام از این خطبه ها درس‌های بسیار زیادی برای جامعه انسانی وجود دارد.

وی افزود: در مجالس عزاداری نباید ملاک دعوت عزاداران ظاهر و قیافه آن‌ها باشد بلکه ما باید بدانیم که در ماه محرم همه مهمان امام حسین(ع) هستند و باید دقت داشته باشیک که شاید ظاهر یک نفر بد باشد ولی باطن او پاک است و این در مورد بیشتر جوانان و زنان و مردان جامعه ما صدق می کند.

رییس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه باید در مجالس عزاداری امام حسین (ع) از بیان چیزهایی که دارای سند متقن نیست خودداری کرده و باید قول و سخن ما قول لین و مستند باشد، اظهار کرد: مثلاً بعضی از افراد بیان می‌کنند که خداوند دست و سینه، سینه زن امام حسین (ع) را از عذاب آتش حفظ می‌کند که این سخن مطلقاً درست نیست زیرا اگر سایر اعضای بدن در اثر عذاب بسوزد سینه و دست به چه کار فرد می آید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه در مجالس عزاداری باید احترام کودکان و نوجوانان حفظ شود، تصریح کرد: عده‌ای از بزرگترها زمانی که می‌خواهند در حسینیه بنشیند؛ کودکان را از جای خود بلند می‌کنند در حالی که باید به این نکته دقت کنند که آنجا اختصاص به کودک داشته و ما حق نداریم که بدون رضایت او جایش را غصب کنیم.

وی یادآور شد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید در راستای هدایت به معروف باشد و مجالسی که نتواند مردم را به معروف راهنمایی کند نخواهند توانست فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین کند و مفید باشد./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات