۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۵۲۲۷۳
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

تأمین نیازهای قشر روستایی و مستضعف به عنوان پشتیبان نظام از اولویت های مسؤولان است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که قشر روستایی و مستضعف همواره در حمایت و پشتیبانی از نظام در صحنه بوده‌اند و در بزنگاه های حساس تاریخی نقش آفرینی کرده اند، گفت: تأمین نیازهای قشر روستایی و مستضعف به عنوان پشتیبان نظام از اولویت های مسؤولان است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار مدیرعامل پست بانک ایران در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س)با اشاره به این که قشر روستایی و مستضعف همواره در حمایت و پشتیبانی از نظام در صحنه بوده‌اند و در بزنگاه های حساس تاریخی نقش آفرینی کرده اند، گفت: تأمین نیازهای قشر روستایی و مستضعف به عنوان پشتیبان نظام از اولویت های مسؤولان است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه متأسفانه فضای دو قطبی و فاصله طبقاتی در کشور برای مردم آسیب زا شده است، گفت: یکی از اهداف انقلاب از بین بردن این فضایی دو قطبی و تقسیم عادلانه امکانات و فناوری ها بوده و از آن جایی که مهم‌ترین حامیان و پشتیبانان نظام در طول تاریخ قشر روستایی و مستضعف بوده‌اند مسؤولان باید در محرویمت زدایی از مناطق روستایی تلاش گسترده ای را انجام دهند.

آیت الله سعیدی با اشاره به تمرکز امکانات و تکنولوژی ها در شهرها تصریح کرد: در کشورهایی که چنین تفاوت هایی وجود داشته باشد، در میان شهر نشین ها حالت غرور و در میان مردم روستایی، نوعی سرخوردگی و گاهاً احساس حقارت ایجاد می‌شود و این در حالی است که روستاییان همواره نقش پشتیبانی و تأمین نیازهای اساسی جوامع را بر دوش دارند و انسان هایی بسیار مؤثر و ممفید برای جوامع انسانی هستند.

وی با بیان این که پیش از انقلاب روستاییان دارای کمترین جایگاه اجتماعی بودند، گفت: در گذشته حتی برای مدیریت مردم روستا، خان هایی قرار داده می شدند که با تحقیر روستاییان، بر آنها حکم فرمایی می‌کرند و این در حالی بود که اسلام حکومت با استبداد و تحقیر انسان ها را نمی پذیرد، از این رو در دعوت مردم به کارها، کرامت و شأن آنها را حفظ می کند.

تولیت آستان حضرت معصومه(س)افزود: نظام ما همواره خود را مدیون قشر روستایی می داند و از این روست که بعد از انقلاب تلاش هایی برای برطرف کردن تبعیض از نقاط روستایی صورت گرفت که متأسفانه کافی نیست و باید این تلاش‌ها بیشتر شود.

آیت الله سعیدی تشکیل دفاتر و باجه های پست بانک در دور افتاده ترین مناطق و روستاها را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: زمانی که روستاییان نسبت به توزیع امکانات و تکنولوژی بی بهره شوند، رغبت بیشتری برای شهر نشینی و مهاجرت دارند، در حالی که وجود این امکانات در روستاها، موجب جلوگیری از رشد شهرنشینی و آسیب های آن می شود.

آیت الله سعیدی یادآور شد: مدیریت امام(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان، مسیر را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم آماده کرده است وباید این فرصت را غنیمت شمرده و با تلاش مضاعف، بالاترین و بهترین خدمت را به مردم ارائه کرد.

لازم به ذکر است، خسرو فرحی، مدیر عامل پست بانک ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، یادآور شد: پست بانک در سال ۱۳۷۴ کار خود را آغاز کرد و امروز علاوه بر دارا بودن ۴۰۶ شعبه، در ۱۲ هزار ۵۰۰ روستا نیز دارای باجه پست بانک فعال بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم است./۸۳۷/پ202/ج

 

ارسال نظرات