۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۵۱۹۱۱
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

حضور زن در اجتماع باید انسانی باشد نه جنسیتی

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند زنان را ذاتاً به گونه‌ای خلق کرده است که تمایل به خودآرایی دارند، گفت: این خود آرایی باید برای همسر و شوهر باشد زیرا در غیر این صورت خودآرایی در فضای اجتماعی موجب افزایش بی‌حیایی و فساد اخلاقی می‌شود.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) در نشست تخصصی بایسته های زندگی زناشویی و آیین همسرداری با اشاره به اینکه شناخت محور و حلال مشکلات زندگی مشترک است، افزود: اگز زن و شوهر به خوبی خصایص و ویژگی‌های خود را بشناسند، خواهند توانست در زندگی مشترک عمل‌کرد موفقی داشته و مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه زندگی مشترک بدون مشکل بی‌معنا است، تصریح کرد: علت این موضوع این است که میان زن و مرد از نظر تربیتی و سلیقه تفاوت وجود دارد و همین تفاوت سلیقه ریشه بسیاری از مشکلات زندگی مشترک است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه یکی از خصلت‌های زنان دیگر خواهی است، افزود: توجه زنان نسبت به دیگران از مردان بیشتر بوده و این موضوع به عاطفی بودن آن‌ها بر می‌گردد و زنان در مقایسه با مردان دیگران را بیشتر بر خود ترجیح می‌دهند و در بیشتر مواقع دیگر خواهی زنان ریشه بعضی از مشکلات زناشویی و خانوادگی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون تصریح کرد: برای اینکه دیگر خواهی زنان آن‌ها را دچار مشکلات جدی نکند باید در این دیگر خواهی اولویت بندی کنند و این اولویت بندی باید به این شکل باشد که ابتدا همسر، فرزندان، خودمان،خانواده، دوستان و آشنایان و عموم مردم در اولویت قرار بگیرند.

وی افزود: براساس این اولویت بندی همسر در اولویت است و زن هنگام انجام وظایف خود به عنوان یک همسر باید شوهرش را در اولویت قرار دهد و اسلام هم به همین تربیت این موضوع را مورد تأیید قرار داده و طبق روایت ها بیان شده که اگر پولی داری و می‌خواهی ببخشی اول مادرت، دوم پدرت، سوم همسرت و فرزندانت، چهارم خودت و سایر فقرای نزدیک در اولویت هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان‌ها ذاتاً عدالتخواه است، اظهار کرد: انسان از تبعیض ناراحت می‌شود ولی باید بداند که در هنگام مواجه با تبعیض به جای عصبانی شدن باید سعی کند که این موانع را برطرف کند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با اشاره به اینکه یکی دیگر از خصلت‌های زنان خودآرایی است، افزود: میزان گرایش زنان به خودآرایی بیشتر از مردان بوده و این موضوع در عمل‌های جراحی زیبایی به خوبی قابل مشاهده است و باید دقت کرد که این خود آرایی اگر به جا و به اندازه باشد بسیار خوب است.

وی ادامه داد: یک زن مسلمان باید بداند که خودآرایی دارای مکان و مرز بندی خاصی است و این خود آرایی باید برای همسر، خودش و در محیط ها زنانه باشد که البته خود آرایی در محیط های زنانه هم نباید به مرز بی‌حیایی برسد زیرا هیچ حسنی برای جامعه ندارد و آسیب زا است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همانطور که گفته شد خود آرایی در فضای اجتماعی هیچ مزیتی نداشته و منجر به بی‌حیایی می‌شود همان گون که در جوامع غربی به این شکل است و در این زمینه براساس آمارهایی که در سال ۱۹۸۹ در آمریکا اعلام شد یک میلیون کودک نامشروع در این کشور بدون پدر از مادران جوان متولد شده بودند همچنین براساس آمارها روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کودک نامشروع از دختران زیر ۲۰ سال متولد شده و از نیم میلیون نفر از زنان شوهر دار آمریکایی، کودک نامشروع متولد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون افزود: اضافه بر این در سوئد در سال ۱۹۸۰ از هر 10 بچه متولد شده در این کشور دو نفر آن‌ها نامشروع بودند و براساس صحبت های رئیس جمهور فرانسه در همین سال از هر دو کودک متولد شده در این کشور یکی نامشروع بود(به دلیل ممنوعیت قانون طلاق در این کشور میزان ازدواج رسمی خیلی کم است) و همچنین از هر ۱۰ آمریکایی در این سال ۹ نفر آن‌ها قبل از ازدواج روابط نامشروع را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: امروزه هم بر اساس آمارها ۳۳درصد از کودکانی که در کشورهای غربی و آمریکایی از مادرانی متولد می‌شوند که ازدواج نکرده اند و این در حالی است که در سال‌های خیلی قبل این آمار ۳/۵ درصد بود و این موضوع نشان می‌دهد که این میزان در حال حاضر در کشورهای آمریکایی و اروپایی ۱۰ برابر شده که این امر نتیجه مستقیم افزایش خودآرایی زنان در این کشورها است.سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: بر همین اساس زنان باید از خود آرایی در جامعه پر هیز کرده و شرع مقدس از خود آرایی در اجتماع به شدت نهی می کند و اگر زنی می‌خواهد در جامعه حاضر شود برای اینکه کرامت و شخصیت انسانی او حفظ شود باید حضورش در جامعه حضوری انسانی و نه بر مبنای جنسیت باشد./۹۶۸/پ202/ی

 

 

فاطمه قاسمی
ارسال نظرات