۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۴۷۶۶۸
آیت الله طبسی مطرح کرد:

تلاش منافقان برای انحراف جریان غدیر/ ما وظیفه داریم جشن غدیر را با شکوه برگزار کنیم

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که جریان نفاق برای غصب خلافت از روزهای ابتدایی دعوت علنی پیامبر(ص) نقشه می کشیدند، گفت: اسامی این افراد در کتاب های خود اهل سنت ذکر شده است و باید برای مردم روشن شود.
نجم الدین طبسی نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی، عصر شنبه در همایش آموزشی ستاد برگزاری جشن غدیر که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد با بیان این که جریان غدیر به فرمایش قرآن کریم اکمال دین و اتمام نعمت است، اظهار داشت: رضایت خدا از اسلام با غدیر حاصل شده است که از مدتها قبل در جریان یوم الدار به وسیله پیامبر(ص) آماده سازی شده بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بدخواهان از همان روزی که پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را که نوجوانی 13 ساله بود به جانشینی خود برگزید برای غصب خلافت ایشان برنامه ریزی داشته اند، گفت: منافقان از همان ابتدا بر این قضیه اصرار داشتند و با نقشه های شوم خود به دنبال غصب خلافت بودند.

وی با اشاره به روایتی از باب حج کتاب کافی، تصریح کرد: امام باقر(ع) می فرمایند که من با پدرم وارد کعبه شدیم و پدرم اشاره کردند به یک سنگ سرخ و گفتند که در این مکان منافقان نشستند و گفتند که ما نخواهیم گذاشت بعد از پیامبر(ص) امر خلافت به خاندان ایشان برسد و در آن جا نام می برند که چه کسانی بوده اند.

آیت الله طبسی با بیان این که باندی که خود را سخن گوی همه می دانستند بر غصب خلافت اصرار داشتند، خاطرنشان کرد: مرحوم عیاشی که از محدثین اهل سنت است در جلد دو تفسیر خود در صفحه 97 حدیث 89 جریان اصرار برخی از صحابه بر غصب خلافت را به صورت کامل نقل می کند و اگر جریان غدیر با آن همه تبلیغات نبود امروز هیچ اثری از ولایت وجود نداشت.

برخی به خاطر محو نام حضرت علی سنتهای پیامبر را تغییر دادند

وی با بیان این که معاویه عده ای را استخدام کرد و پول داد که بر علیه امیرمؤمنان علی(ع) تبلیغات کنند، افزود: اگر شخصیت قوی حضرت علی(ع) نبود این هجم عظیم تبلیغات اثری از آن جریان باقی نمی گذاشت و کاملا محو می شد و حتی برای این که یاد حضرت علی(ع) محو شود سنتهای پیامبر(ص) را تغییر دادند.

مانور بر روی ماجرای ترور پیامبر به خاطر منحرف کردن غدیر بود

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بزرگ کردن جریان ترور پیامبر(ص) به وسیله یکی از قبایل یهود را نقشه منافقان دانست و ابراز داشت: خطرناک تر از جریان ترور را خودشان درست کردند و از کنارش به سادگی می گذرند؛ مرحوم قمی در تفسیر این جریان می گویند که ماجرای ترور بعد از قضیه غدیر بود که برخی می خواستند مسأله غدیر خیلی بزرگ نشود و این جریان را در مقابل غدیر عَلَم کردند.

وی با بیان این که حذیفه در کتاب صحیح مسلم از پیامبر(ص) نقل می کند که از اصحاب من 12 نفر منافقند و هیچگاه وارد بهشت نمی شوند، گفت: وقتی پیامبر(ص) از تبوک بر می گشت عده ای که صورت های خود را پوشانده بودند حمله کردند و عمار در مقابل آنها ایستاد و آنها را فراری داد؛ پیامبر(ص) به حذیفه فرمودند که خدا را شاهد می گیرم که آنها دشمن خدا و پیامبر(ص) هستند در دنیا و آخرت.

آیت الله طبسی افزود: سیوطی نقل می کند که پیامبر(ص)بعد از شناختن آن افراد و پیشنهاد اعدام آنها توسط یکی از صحابه فرمودند دوست ندارم بگویند پیامبر(ص) اصحاب خود را کشت؛ ابن حزم در کتاب مُحلا در روایتی که از ولید ابن جُمَیع نقل کرده است اسم 5 نفر را می آورد که آنها اولی و دومی و سومی و طلحه و سعدبن ابی وقاص بودند و در ادامه می گوید راوی ضعیف است ولی ما در تمام کتابهای رجالی اهل سنت جایی را ندیدیم که راوی را تضعیف کرده باشد و این جریان نشان می دهد که منافقانی که سیلی به صورت حضرت زهرا(س) زدند در زمان حیات پیامبر(ص) هم نقشه قتل پیامبر(ص) را می کشیدند.

وی با بیان این که قریش یک روز دلشان با اهل بیت(ع) صاف نبود و تا ظهور امام زمان(عج) هم دشمن اهل بیت(ع) خواهند بود، خاطرنشان کرد: اولین کسانی که امام زمان(عج) قبل از یهود با آنها مبارزه می کنند قریش هستند که آنها را از بین می برند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که منافقان با تمام تلاش به دنبال انحراف از غدیر بودند، گفت: به همان اندازه ائمه ما تلاش برای اثبات غدیر داشته اند و از امام رضا(ع) نقل شده است که روز غدیر عده ای نزد ایشان آمدند حضرت آنها را اطعام کرد و برای خانواده هایشان هم غذا و هدیه فرستاد و این روز را بسیار گرامی داشتند.

وی با بیان این که سیاسیون شیعی به محض این که قدرت به دستشان رسید برای تثبیت غدیر و نشر آن تمام تلاش خود را کردند، ابراز داشت: در کتاب تاریخ اسلام ذهبی از سال 351 تا 360 در دوران حاکمیت شیعیان آل بویه غدیر را احیا کردند و از خانه ها و مساجد به خیابان ها آوردند و جشن گرفتند و دستور دادند که بازار تعطیل شود و آشپز ها غذا درست کردند و به مدت ده سال پیاپی این سنت را جا انداختند که تا سالها پابرجا بود.

ما وظیفه داریم جشن عید غدیر را با شکوه هر چه بیشتر برپا کنیم

آیت الله طبسی با بیان این که ما امروز به عاشورا و غدیر زنده ایم و اساس اعتقاد ما غدیر است، افزود: این دین و این مذهب همیشه مورد تهاجم است و ما امروز موظف هستیم که برنامه غدیر را البته با توجه به حفظ وحدت زنده کنیم و راهپیمایی روز عید برپا کنیم./843/201/ب2

ارسال نظرات