۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۵۷۳۶۵
حجت الاسلام عابدی نژاد خبر داد؛

ارسال ۲۱۰ اثر به همایش کتاب سال حکومت اسلامی

ارسال ۲۱۰ اثر به همایش کتاب سال حکومت اسلامی
دبیر همایش کتاب سال حکومت اسلامی با توصیف استقبال خوب محققان از همایش کتاب سال حکومت اسلامی از ارسال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عابدی نژاد دبیر همایش کتاب سال حکومت اسلامی پیش از ظهر امروز در اختتامیه این همایش که در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 210 اثر به دبیرخانه ارسال شده است از زحمات آیات حسینی بوشهری، اراکی و کعبی در آغاز و برگزاری این همایش تقدیر کرد.

وی هدف اساسی همایش کتاب سال حکومت اسلامی را توانمندسازی حوزه پژوهش و تحقیقات حوزه های علمیه در مباحث حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه از یک ظرفیت تمدنی برخوردار هستند. در تقسیم بندی دانشگاه ها در دنیا آن را به 5 نسل تقسیم می کنند و دانشگاهی که علاوه بر آموزش و پژوهش با اجتماع بیگانه نباشد و تأثیرگذار نیز باشد نسل چهارم و پنجم دانشگاه نامیده می شود. حوزه های علمیه ظرفیتی عظیم داشتند که توسط امام خمینی در جامعه تأثیر گذاشت و در پی آن یک نظام سیاسی پدید آمد.

حجت الاسلام عابدی نژاد با بیان اینکه قدرت تمدن سازی حوزه های علمیه وابسته به پژوهش های عمیق است، تصریح کرد: در این همایش سعی شده به پژوهشگران حوزه تمدن اسلامی میدان و جهت داده شود؛ این توان، قدرت و کارآمدی در راستای این مأموریت تمدنی به کار گرفته شده است.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی با بیان استقبال قابل قبول از همایش کتاب سال حکومت اسلامی اظهار داشت: اندیشه سیاسی به معنای عام که شامل کلام سیاسی، اخلاق سیاسی، جامعه شناسی سیاسی و... محور اول همایش بوده است؛ محور دوم نیز پژوهش های فقهی ناظر به حکومت اسلامی است. محور آخر نیز حقوق عمومی به معنای موضوعاتی هستند که از منظر حقوقی تنظیم کننده رابطه ملت و دولت هستند.

ارسال نظرات