۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۷۳۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب مطرح کرد؛

عملیات روانی مهم‌ترین اقدام دشمن در مقابله با نظام است/ تشریح رسالت رسانه‌های انقلابی

رییس قرارگاه عمار گفت: مهم‌ترین اقدام دشمنان و دنیای استکبار در مقابله و مواجهه با انقلاب و نظام اسلامی عملیات روانی و اثرگذاری بر فکر و اندیشه مردم است.
حجت الاسلام طائب- طرح ولایت بسیج رسانه خراسان شمالی حجت الاسلام طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه راهبردی عمار، در نخستین دوره طرح ولایت بسیج رسانه خراسان شمالی که با حضور فعالان رسانه‌ای استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی به مردم، اظهار کرد: یکی از دلایلی که در برهه‌های مختلف تاریخی مردم در انتخاب حق و باطل به اشتباه افتاده‌اند ضعف در رسانه و اطلاع‌رسانی بوده است.

وی با یادآوری وقایع صدر اسلام، افزود: در زمان حیات حضرت محمد (ص) رسانه و تریبون نماز جمعه در دست رسول گرامی اسلام بود و هر جمعه مردم در نماز جمعه روشن می‌شدند اما بعد از پیامبر این تریبون از دست امام علی (ع) خارج شد و به دست طرف مقابل افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه در این اوضاع حضرت مجبور بود زیرزمینی حرکت کرده و نفر به نفر اطلاع‌رسانی کند، خاطرنشان کرد: البته درست است در آن زمان نماز جمعه‌ها در دست طرف مقابل بود اما نماز جمعه ‌خوانها تربیت‌شده امام علی (ع) بودند.

وی ادامه داد: کربلا هم اگر رسانه‌ای مانند حضرت زینب (س) نداشت معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد؛ زیرا حضرت زینب (س) رسانه‌ای بود که جنایتها و عداوتهای یزید و امویان را برملا کرد.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: حال در عصر فعلی حرکت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) را در نظر بگیرید که می‌خواهد کل دنیا را تغییر دهد؛ بنابراین باید به کل دنیا اطلاع‌رسانی شود.

ستون فقرات عملیات روانی دشمن انتشار اخبار آمیخته با راست و دروغ است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در برابر این اقدام دو مشکل وجود دارد، افزود: نخست اینکه طرف مقابل نمی‌گذارد و تلاش می‌کند با عملیات روانی و اثرگذاری بر فکر و اندیشه، اهداف شما را با اراده خود تقلیل و تغییر دهد.

وی اظهار کرد: وقتی می‌خواهید منطقه‌ای را فتح کنید یک راه فتح فیزیکی و سخت است اما راه دیگر عملیات روانی است که در آن به‌گونه‌ای بر ذهن مردم اثر بگذارید تا مردم دودستی منطقه را به شما بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه اصل اقدام و فعالیت طرف مقابل جبهه انقلاب روانی است، خاطرنشان کرد: طرف مقابل ما نیروی شیطانی است، شیطان هم انسان را با عملیات روانی از بهشت بیرون آورد و به‌گونه‌ای بر فکر آدم اثر گذاشت که حضرت آدم (ع) خواسته شیطان را با میل خود انجام داد.

وی با بیان اینکه ستون عملیات روانی خبر دروغ است، اضافه کرد: البته خبر دروغ مطلق نیست بلکه مخلوطی از راست و دروغ است که تشخیص آن دشوار باشد.

دروغ بزرگ آمریکا درباره حادثه یازدهم سپتامبر و سفر به کره ماه

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: حادثه یازدهم سپتامبر و حمله به برجهای دوقلوی تجارت جهانی را دولت و رسانه‌های آمریکا به مردم دنیا اطلاع‌رسانی کرد و مردم هم پذیرفتند کار القاعده و بن‌لادن بوده است در حالی که این خبر غیر از آمریکاییها منبع دیگری ندارد و اگر آمریکاییها دروغ گفته باشند، همه دنیا سر کار رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع به کره ماه رفتن آمریکاییها در بحبوحه جنگ سرد را هم کسی جز آمریکاییها خبر نداده است، تصریح کرد: هر دو موضوع حمله القاعده به برجهای تجارت جهانی و به کره ماه رفتن آمریکاییها دروغ است، درواقع نه آمریکاییها به کره ماه رفته‌اند و نه بن‌لادن به برجهای دوقلو حمله کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اضافه کرد: آمریکا با اعلام خبر سفر به کره ماه به همه دنیا ثابت کرد که ابرقدرت بوده و باید همه به حرف او گوش دهند و با مخابره خبر حمله القاعده به برجهای دوقلوی تجارت جهانی نیز برای حمله به افغانستان و عراق چک سفید امضا دریافت کرد.

وی با بیان اینکه اصل کار غرب و آمریکا عملیات روانی است، ادامه داد: خبر سفر آمریکاییها به کره ماه در زمان جنگ سرد دروغ بود؛ چراکه دیگر برای دفعه دوم اتفاق نیفتاد و با وجود این همه پیشرفت این سفر تکرار نشد اما آن‌قدر این دروغ را زیبا گفتند که کسی دیگر ادامه نداده و تحقیق هم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب افزود: چندی پیش گفتند شهاب‌سنگی در یکی از نقاط آمریکا پیدا کرده‌اند و مسؤولان امیدوارند این شهاب‌سنگ از کره ماه آمده باشد تا بتوانند بر روی آن تحقیق کنند، این در حالی است که در زمان اعلام سفر آمریکاییها به کره ماه، در خبر اعلام شد که مقادیر قابل توجهی سنگ از کره ما آورده شده و آنها را به کشورهای مختلف فروختند که شاه ایران هم یک تکه کوچک از سنگهای کره ماه را با قیمت 500 میلیون دلار خرید.

وی اضافه کرد: اگر در آن زمان سفر آمریکاییها به کره ماه واقعاً صورت گرفته بود و مقادیر قابل‌توجهی از سنگهای این کره هم به زمین انتقال داده شده بود، چرا الآن باید مسؤولان آمریکایی امیدوار باشند که شهاب‌سنگ مزبور متعلق به کره ماه باشد؟

خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن رسالت رسانه‌های انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه اساس کار آمریکا عملیات روانی و التقاط راست و دروغ است، افزود: رسانه‌های انقلاب باید عملیات روانی دشمن را خنثی کنند و درواقع یکی از دلایل و اهداف فعالیت رسانه‌های انقلابی مقابله با عملیات روانی است.

وی با تأکید بر اینکه فعالان رسانه‌های انقلابی باید به این نکته مهم توجه کنند، خاطرنشان کرد: نظام ما تحت شدیدترین تهاجم عملیات روانی بوده و تا دشمنان در عملیات روانی موفق نشوند دست به عملیات فیزیکی نمی‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: یک چرایی وجود رسانه‌های انقلابی مسؤولیت سنگین مقابله با عملیات روانی است اما چرایی دوم اطلاع‌رسانی از واقعیتهای موجود در کشور است.

وی با طرح این سؤال که رسانه‌های ما در معرفی شخصیت رهبری تا چه اندازه موفق بوده‌اند، افزود: در رسانه‌های ما به اندازه کافی در مورد شخصیت رهبری اطلاع‌رسانی نشده تا مردم در برابر تهاجم عملیات روانی دشمن مصون شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصلی‌ترین کار دشمنان هم در مقابله با نظام جمهوری اسلامی عملیات روانی است، تصریح کرد: ستون فقرات عملیات روانی دروغ است و مقابله با عملیات روانی و دروغهای آنها استادی و مهارت می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه ما در رسانه‌های خود نسبت به انقلاب اسلامی اطلاع‌رسانی مناسبی نداریم و بعضاً بازی عملیات روانی دشمن را می‌خوریم، اظهار کرد: متأسفانه برخی از اهالی رسانه گمان می‌کنند اگر وارد این عرصه شوند به عقب‌ماندگی متهم می‌شوند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم مخاطب‌شناسی و رعایت اخلاق و فقه رسانه از سوی فعالان رسانه‌های کشور، افزود: درست است که باید اطلاع‌رسانی بهنگام و مناسب داشته باشیم اما باید توجه کرد که در اطلاع‌رسانی هیچ‌گونه حق تخطی از احکام را نداریم./9314/پ201/ج

ارسال نظرات