۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۴۶۶۶۹

برپایی نمایشگاه قهرمانان قرآنی در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم

مسؤول فرهنگی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: همزمان با برگزاری سی و نهمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در استان قم نمایشگاه فرهنگی «قهرمانان قرآنی» در جنب امام زاده سیدعلی(ع) برگزار شده و تا سه روز ادامه دارد.
نمایشگاه قهرمانان قرآنی در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد و نمایشگاه قهرمانان قرآنی نیز در حاشیه این مراسم برقرار بود.

حجت الاسلام رحمت جمشیدپور در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: همزمان با برگزاری سی و نهمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در استان قم نمایشگاه فرهنگی «قهرمانان قرآنی» در جنب امام زاده سیدعلی(ع) برگزار شده و تا سه روز ادامه دارد.

هدف از برپایی نمایشگاه

مسؤول برگزاری نمایشگاه با اشاره به هدف از برپایی نمایشگاه قهرمانان قرآنی، افزود: هدف ما این بود کسانی که در زمینه های قرآنی کارهای فرهنگی انجام داده اند و یا حافظ قرآن و یا مربی قرآن بوده اند را معرفی کنیم و به همین منظور 20 تابلو با معرفی امام راحل، مراجع، بزرگان و استادان قرآنی طراحی شده است که در هر تابلو به ویژگی های قرآنی افراد و فعالیت ها و افتخارات آنها اشاره شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه و محفل با نام و یاد مرحوم استاد ابوالفضل علامی در حال برگزاری است که ایشان از خود از بزرگترین پژوهشگران، قاریان، و داوران بین المللی قرآن کریم بود که در آذرماه سال گذشته پس از جلسه آموزش قرآن به رحمت خدا رفتند.

حجت الاسلام جمشیدپور با اشاره به غرفه های این نمایشگاه یادآور شد: در این نمایشگاه پنج غرفه برگزار شده که در غرفه نخست محصولات فرهنگی و قرآنی با تخفیف ویژه عرضه می شود، غرفه دوم قرآن بخوانید و جایزه بگیرد و همچنین نقاشی ویژه خردسالان است در غرفه سوم اساتید به خطاطی قرآن می پردازند.

وی ادامه داد: غرفه چهارم ویژه مشاوره وقف و ثبت موقوفات قرآن و هر آن چیزی است که مربوط به قرآن و فعالیت های قرآنی می شود و در نهایت همکاران ما در غرفه پنج به ثبت نام علاقه مندان در حفظ موضوعی و حفظ مجازی قرآن کریم می پردازند.

برگزاری مسابقات فرهنگی در نمایشگاه

مسؤول فرهنگی و تبلیغی مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی در نمایشگاه قهرمانان قرانی، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه برگه های مسابقه طراحی شده که هر روز صبح و عصر خدمت مدعوین تقدیم می شود و در پایان روز پاسخ ها جمع آوری و به 10 نفر از برترین ها جوایزی اهدا خواهد شد./1330/پ203/س

 

 

 

 

ارسال نظرات