۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۴۶۲۷۴
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني:

مدارا با مردم مهمترين مسئله اخلاق اجتماعي است

مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در گردهمايي روحانيون مهمترين مسئله اجتماعي را، اخلاق و مدارا با مردم برشمرد و افراد جامعه را اعضاي يك پيكر دانست.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عراق با استناد به حديثي اخلاق نيكو ومدارا را موجب زينت و آرامش جامعه خواند و خشونت و تنش را زشت و مشكل زا در جامعه عنوان كرد.

وي رفيق را به عنوان يكي از اسماء حسني الهي مطرح كرد و گفت: افراد جامعه اسلامي بايد با هم رفيق ومهربان باشند، از اين رو اسلام تاكيد بر مصافحه كردن، سلام كردن، ملاقات يكديگر كردن، رسيدگي به حوائج و مشكلات نموده است وآنها را داراي اجر فراوان دانسته است.
وي مدارا و مهرباني را منافات با امر به معروف و نهي از منكر درجامعه ندانست و گفت: مدارا منافاتي با امر به معروف و نهي از منكر ندارد، زيرا افرادي كه مرتكب ناهنجاري و منكر مي شوند نياز به اصلاح دارند كه بايد با دلسوزي آن ها را نجات داد.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به مراتب امر به معروف تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر يك فريضه الهي است كه با وجود شرايط آن برافراد واجب مي شود.
وي افزود: اگر همه در مقابل منكرات سكوت كنند و بي تفاوت باشند جامعه خراب مي شود چون جامعه همانند يك كشتي است، اگر يك نفر آن را سوراخ كند، آب وارد آن مي شود و همه را غرق مي كند.
وي از مبلغان خواست مردم داري و با مردم بودن را سرلوحه كار خود قرار دهند./1330/د102/ی

ارسال نظرات