۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۴۲۵
سخنران حرم حسینی مطرح کرد؛

عواملي كه انسان را از بهشت جدا مي‌كند

حجت الاسلام والمسلمین فرشادیزدی با بیان عواملي كه انسان را از بهشت جدا مي كند، گفت: اولين موضوعي كه افراد را وارد جهنم مي كند، عدم ارتباط با خداست؛ جهنميان اهل نماز و دعا و عبادت نيستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علي فرشاد یزدی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از پايگاه خبري حج، حجت الاسلام والمسلمين محمد علي فرشاد یزدی  در برنامه سخنراني، عزاداري و نوحه سرايي در حرم اباعبدالله الحسين (ع) گفت: قرآن قانون اساسي زندگي ماست، قرآن انسان را وظيفه شناس مي كند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: سه راه انسان را به بهشت رهنمون مي كند؛ وظيفه اول ما خواندن قرآن است، در اين راه سستي نكنيم كه خود قرآن در برخي اوقات از اين موضوع گلايه مي كند.

وي تصريح كرد: نكته ديگر اين كه با تامل، تدبر و با دقت آيات قرآن را بخوانيم. هر روز قبل از اين كه سركار و دانشگاه برويم، چند صفحه معاني قرآن را بخوانيم.

حجت الاسلام والمسلمین فرشاد یزدی در بخش ديگري از سخنانش گفت: نكته سوم اين كه به قرآن عمل كنيم و دستورات آن را در زندگي مان اجرا كنيم، چراکه قرآن تنها راه نجات ماست، قرآن را جلوي روي خودتان قرار دهيد و الهي زندگي كنيد.

وي سپس به عواملي كه انسان را از بهشت جدا مي كند پرداخت و گفت: اولين موضوعي كه افراد را وارد جهنم مي كند، عدم ارتباط با خداست؛ جهنميان اهل نماز و دعا و عبادت نيستند؛ راز و رمز زندگي بزرگان ارتباط با خداست.

استاد حوزه علمیه افزود: دومين موضوع عدم ارتباط با افراد مسكين است، جهنميان به فكر افراد فقير و مستمند نبودند. از افراد ضعيف جامعه دستگيري نمي كردند؛  موضوع سوم ارتباط با افراد گمراه و نادان است. جوانان عزيز چشمان خود را باز كنيد و با هركسي دست رفاقت ندهيد و با كسي كه اهل شراب و حرام است، دست دوستي ندهيد.

وي خاطر نشان كرد: چهارمين موضوعي كه افراد را وارد جهنم مي كند، انكار قيامت است. جهنميان قيامت، حساب و كتاب را قبول نداشتند.

گفتني است در ادامه اين مراسم، زائرين حرم اباعبدالله الحسين (ع) با مداحي حاج محمد اطهري مداح اهل بيت به نوحه سرايي و سينه زني پرداختند./1330/د102/ی

ارسال نظرات