۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۹۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

دولت به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند/ فضای مجازی رغبت مردم برای حضور در مساجد را کم کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سال پایانی دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید باید تلاش کند به وعده‌های اقتصادی خود عمل و مشکلات معیشتی مردم را حل کند.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سی و یکم مرداد، سالگرد آتش ‏زدن مسجدالاقصى به ‏دست صهیونیستها در سال 1969 و روز جهانى مسجد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی 47 سال پیش مسجدالاقصی، جایگاه معراج خاتم پیامبران را به آتش کشید و ننگ ابدی دیگری را بر کارنامه سیاه خود افزود.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز این‌گونه تعدیها ادامه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مساجد در بحرین از سوی عمال آل سعود و آل خلیفه تخریب شده و از برگزاری نماز جماعت در آنها ممانعت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخت‌گیری و سلب تابعیت ائمه جماعات مساجد بحرین، افزود: باید مسؤولان کشور ما و سایر دولتهای اسلامی از مردم مظلوم بحرین حمایت بیشتری کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امروز آفتها و آسیبهای زیادی مانع از حضور مردم در مساجد می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این آسیبها فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای هستند؛ زیرا این‌گونه موارد مستقیم به مردم نمی‌گویند به مساجد نروید بلکه رغبت آنها برای حضور در چنین اماکنی را کاهش می‌دهند.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه معنویت و دین سم‌پاشی کرده و با مطالب، نوشته‌ها و تبلیغات نادرست خود مردم را از حضور در اماکن مذهبی و دینی بازمی‌دارند، ظالم‌ترین افراد هستند.

تجلیل از سربازان گمنام امام زمان در شناسایی و هلاکت نیروهای داعش

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با گرامیداشت سی و یکم مرداد، روز صنعت دفاعی، اظهار کرد: باید ایران اسلامی همیشه برای دفاع از امنیت و ناموس خود در برابر دشمنان بی‌دین و مکار آماده باشد.

وی با تأکید بر ارتقای آمادگی و افزایش تجهیزات دفاعی ایران، اضافه کرد: روز صنعت دفاعی به آن معنا است که در برابر تهدیدهای دشمنان، ما هم آنها را تهدید کنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به سخن امام علی (ع)، تصریح کرد: هیچ‌گاه نباید دشمن را کوچک بشماریم بلکه ضروری است روزبه‌روز خود را قوی‌تر کرده در بخش زمینی، دریایی و هوایی به سلاحهای مدرن مجهز شویم.

وی با بیان اینکه به دلیل آمادگی دفاعی ایران است که داعش جرأت ورود به ایران و انجام عملیات تروریستی در داخل مرزهای ایران را ندارد، اضافه کرد: ایران اسلامی جای داعش نبوده و سربازان گمنام امام زمان (عج) با هلاکت چند نفر از نیروهای داعش در مرزهای کشور، درس خوبی به تروریستها دادند.

اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، از مسؤولان و دولت‌مردان خواست تا در این هفته با افتتاح طرحها و وعده‌های داده شده مردم را خوشحال کنند.

وی همچنین با یادآوری سال پایانی عمر دولت یازدهم تصریح کرد: دولت تدبیر و امید باید تلاش کند به وعده‌های اقتصادی خود عمل و مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه دولت باید گرانیها و کمبودها را برطرف کرده و صنعت را از رکود و تعطیلی خارج کند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با شعار عملیاتی نمی‌شود بلکه لازمه تحقق این هدف استفاده از صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین بر رعایت سبک زندگی اسلامی از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: اگر سبک مدیریت مسؤولان تشریفاتی و ریاکارانه نباشد مردم نیز از آنها یاد گرفته و رویه و سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده می‌کنند./201/9314/ب1

ارسال نظرات