۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۴۴۲۶۰
حجت الاسلام مفتح تأکید کرد؛

حوزه علمیه مسؤول مستقیم تغذیه فکری و دینی رسانه‌ها

مؤسس رادیو معارف حضور جدی بزرگان دینی و حوزه های علمیه را در فضای رسانه ای کشور ضروری دانست و بر تعامل بیشتر فضلای حوزه و رسانه ملی در جهت تولید محتوای رسانه ای تأکید کرد.
حجت الاسلام مفتح

حجت الاسلام محمدهادی مفتح، عضو هیأت علمی دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح جایگاه حوزه علمیه در خروجی رسانه‌های کشور پرداخت و گفت: رسانه‌هایی که در کشور وجود دارد، قرار است، سخنگوی یک جامعه دینی باشند؛ بنابر این باید یکی از منابع تغذیه فکریشان حوزه علمیه قم باشد، متأسفانه رسانه ها به این نقطه ایده آل دست پیدا نکرده اند.

مؤسس رادیو معارف تصریح کرد: بیش از بیست سال پیش از سوی صدا سیمای مجموعه ای به نام مرکز پژوهش‌های اسلامی در قم فعال شد که بنا بود با استفاده از نیروهای حوزوی دست به تولید محتوا برای رسانه ملی بزنند تا شبکه های سراسری و استانی تغذیه شوند اما متأسفانه خروجی مرکز پژوهش ها در آن زمان محتوای قابل استفاده ای ارائه نمی کرد.

حجت الاسلام مفتح با بیان این که سرمایه‌گذاری صدا و سیما در تولید محتوا از قم، باید با دستاوردهای مفید و مطلوبی همراه بود، اظهار داشت: در آن زمان محصولاتی که از حوزه برای شبکه‌ها ارسال می‌شد در کتابخانه قرار می‌گرفت و قابلیت استفاده در رسانه‌ها را نداشت، چون ادبیات آن با ادبیات رسانه تطابق نداشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: در سال‌های گذشته که توفیق فعالیت در این مسیر را داشتم، وضعیت خوبی نبود؛ اما خوشبختانه امروزه خبرهایی درباره حرکت رو به رشد مرکز پژوهش ها می رسد مبنی بر این که محصولات مرکز پژوهش‌های صدا و سیما از شبکه سراسری و استانی مورد استقبال قرار گرفته و از آنها استفاده مطلوب و مؤثر می‌شود، این وضعیت خوبی است و نشان می‌دهد حوزه علمیه قم توانسته در صدا و سیمای سراسری و مرکز استان‌ها حضور موفقی را داشته باشد.

حجت الاسلام مفتح با تأکید بر نشر به روز و رسانه ای احکام و معارف اهل بیت(ع) ابراز داشت: رسالت دینی امروز حوزه علمیه، متخصصان، فرهیختگان و بزرگان دینی، حضور جدی و فعال در شبکه‌های رسانه ملی، نشریات، شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اجتماعی است.

مؤسس رادیو معارف با اشاره به اینکه برخی از استادان حوزه حضور موفق و مؤثری در شبکه های مجازی دارند که این بسیار مغتنم و ارزشمند است، گفت: حوزه‌های علمیه و فعالان رسانه‌ای عرصه دین تا رسیدن به نقطه ایده‌ال تبلیغ رسانه ای باید تلاش و برنامه ریزی مستمر داشته باشند./875/ت303/س

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات