۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۶۰۷
آیت الله سعیدی:

خبرنگاران باید عالم و عامل به احکام دین در حوزه رسانه باشند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم کارآمد بودن خبر در حوزه دین گفت: خبرنگار شاخص در حوزه دین آن فردی است که بتواند به تولید اخباری همت کند که ضعف دشمن و تقویت اسلام را به همراه داشته باشد.
سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی شب گذشته در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در محل شبستان بزرگ نجمه خاتون(س) برگزار شد با اشاره به اینکه رسالت رسانه هویت مفهومی خود را از جریان عظیم بعثت انبیای الهی گرفته است، اظهار کرد: انبیای الهی در مسیر رسالت خود با دریافت حقایق بندگان را به سوی حقایق هدایت و راهبری کرده اند، بر این اساس می‌توان مفهوم رسانه را در این نعمت الهی جست‌و جو کرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه معیارهای اصلی رسالت در بیان دین شاخص های تعیین کننده یک رسانه تراز اسلامی است، گفت: اگر بیان قلم یک خبرنگار در مسیر حق بکار گرفته شود در جایگاه رسالت انبیای الهی قرار خواهد گرفت، بر این معیار یکی از شاخص های اصلی یک خبرنگار انقلابی این است که در اخبار تأمل کند که برای چه کسی و بر مدار چه تفکری به تولید خبر پرداخته است.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه کارآمدی یکی از شاخص های خبر در بیان دین مبین اسلام است، اظهار کرد: خبرنگار و تمام عوامل اصحاب رسانه باید به احکام دین در حوزه رسانه عالم و عامل باشند؛ بنابراین خبرنگار معیار در بیان دین آن فرد آگاهی است که بتواند تفاوت اخبار مشروع و غیر مشروع را تشخیص دهد.

 

آیت الله سعیدی با اشاره به لزوم کارآمد بودن خبر در حوزه دین اظهار کرد: خبرنگار شاخص در حوزه دین آن فردی است که بتواند به تولید اخباری همت کند که ضعف دشمن و تقویت اسلام را به همراه داشته باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به کارنامه پر افتخار شهید محمود صارمی عنوان کرد: کارنامه شهید محمود صارمی را می‌توان از کارنامه‌های موفق در حوزه رسانه به عنوان خبرنگار شاخص توصیف کرد چرا که تضعیف دشمن اساس تفکر خبری این شهید بزرگوار را شکل می دهد.

 

آیت الله سعیدی در پایان به انتقاد از اخلاق رسانه غربی پرداخت و گفت: خبرنگار معیار در بیان دین آن فردی است که بر خلاف تفکر مخرب غرب در صورت امکان از وقوع اخبار و حوادث انسانی جلوگیری می‌ کند./۸۳۷/پ202/ی

 

ارسال نظرات