۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۴۱۰۶۲
امام جمعه دشتی مطرح کرد؛

لزوم به روز کردن متون درسی و گنجانده شدن موضوعات جدید در درس های حوزه

امام جمعه شهرستان دشتی به روز کردن متون درسی و گنجانده شدن موضوعات جدید در درس های حوزه، لزوم توجه بیشتر به مسائل سیاسی و انقلابی افزون بر توجه به تعلیم و تزکیه، تقویت اساتید اعزامی با تامین هزینه های جاری آنان، تکمیل ساختمان ها و دادن امکانات به مراکز حوزوی را از جمله مواردی دانست که مدیر جدید حوزه های علمیه باید به آن ها توجه کند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حوزه علمیه متولی نظام دینی در جامعه است. با بروز تحول در اجتماع، روزآمدی این نظام علمی ـ دینی بر اساس نیازهای نو پدید ضروری می شود. در این میان، حفظ ارکان حوزه همراه با تحول در روش ها، سیاست ها و چشم انداز از جمله ضرورت های راهبردی می باشد. آنچنان که رهبر معظم انقلاب، خطاب به مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه سراسر کشور، در بیان ضرورت تحول در حوزه های علمیه فرمودند: «تحول را مدیریت کنید... تحول اجتناب ناپذیر است. تحول، طبیعت و سنت آفرینش الهی است... موجودی را فرض کنیم که تن به تحول ندهد؛ از یکی از دو حال خارج نیست: یا خواهد مُرد یا منزوی خواهد شد. یا در غوغای اوضاعِ تحول یافته مجال زندگی پیدا نمی کند، زیر دست و پا له می شود، از بین می رود؛ یا اگر زنده بماند، منزوی خواهد شد.»

 

با توجه به انجام تغییرات در رأس مدیریتی حوزه های علمیه کشور، خبرگزاری رسا در راستای وظیفه اطلاع رسانی خود و در جهت تبیین فرمایشات و خواسته های مقام معظم رهبری به سراغ چند از صاحب نظران در حوزه علمیه استان رفته است و نظر آنان درباره تحول در مدارس علمیه شهرستان ها جویان شده است.

 

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، گفت: در راستای ایجاد تحول در حوزه های علمیه باید فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را ملاک عمل قرار داد.

 

امام جمعه شهرستان دشتی به روز کردن متون درسی  و گنجانده شدن موضوعات جدید در درس های حوزه،  لزوم توجه بیشتر به مسائل سیاسی و انقلابی افزون بر توجه به تعلیم و تزکیه، تقویت اساتید اعزامی با تامین هزینه های جاری آنان و تکمیل ساختمان ها و دادن امکانات به مراکز حوزوی را از جمله مواردی دانست که مدیر جدید حوزه های علمیه باید بدان ها توجه کند.

 

وی با بیان اینکه وجود مدارس علمیه در مناطق تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ مردم خواهد داشت، گفت: روحانیت با حضور خود در مساجد، مدارس و مراکز آموزشی می تواند در آگاهی بخشی به مردم و بصیرت افزایی در حوزه های فرهنگی و دینی بسار مثمر ثمر باشد.

 

حجت الاسلام محمود محمودی نیز با تقدیر از تلاش های چندین ساله آیت الله حسینی بوشهری، گفت: انتظار داریم در زمان مدیریت آیت الله اعرافی توجه ویژه ای به مناطق قومی صورت گیرید.

 

امام جمعه کنگان خواستار توجه بیشتر به ایجاد رشته های تخصصی، تحصیلات تکمیلی و پشتیبانی مالی مناطق قومی و چند مذهبی شد و افزود: این کار می توان توسعه متوازنی در حوزه دین و معنویت نسبت به سایر مذاهب داشته باشد ومی طلبد  شورای عالی حوزه های علمیه  و هم مرکز مدیریت حوزه های علمیه توجه ویژه ای به این معنا داشته باشند.

 

حجت الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز درباره تحول آموزشی در حوزه علمیه، گفت: متون درسی به طور کلی باید تغییر کند و در این تغییر نیازهای علمی هر شهرستان باید لحاظ شود یعنی متون آموزشی هر استان باید به طور جزئی متفاوت باشد./302/833/ب1

ارسال نظرات