۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۳۲۴
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

۱۷ هزار دانشجو عازم عتبات عالیات می شوند

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه در مجموع 4 میلیون و 600 هزار دانشجو در کشور داریم که از این میزان 17 هزار نفر عازم کربلا می شوند، گفت: باید بگونه ای برنامه ریزی کرد تا هر دانشجو در مدت 4 ساله دانشجویی اش یکبار فرصت اعزام به کربلا را پیدا کند.
فقیهی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اوقاف، حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان صبح امروز در نشست عوامل ثابت کاروان های عتبات دانشجویی نجف و کربلا با اشاره به اینکه تعطیل شدن عمره ، فرصتی برای خدمت و توجه بیشتر به سفر عتبات را فراهم کرده است ، اظهارداشت : فضای حاکم بر شهرهای کربلا و نجف بسیار معنوی و آماده برای اجرای امور فرهنگی است و از آغاز خلقت، حضرت آدم (ع) در زمان توبه اش برای امام حسین (ع) اشک ریخته است .

 

وی با اشاره به فضایل شهر نجف افزود : حضرت آدم (ع) و حضرت نوح (ع) در این شهر برای حضرت علی (ع) قبر آماده کردند و هر سه که به نوعی ابوالبشر هستند ، در این شهر مدفون شده اند.

 

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه هرچه در این سفر برای زائران و دانشجویان تلاش شود ، جا دارد، تصریح کرد : این سفر مقدس است و خدمتگزاری در آن برای زائران نیز مقدس است.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه در مجموع 4 میلیون و 600 هزار دانشجو در کشور داریم که از این میزان 17 هزار نفر عازم کربلا می شوند ، گفت : باید بگونه ای برنامه ریزی کرد تا هر دانشجو در مدت 4 سالهه دانشجویی اش یکبار فرصت اعزام به کربلا را پیدا کند.

 

براساس این گزارش ، رضا همدانی، نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق در این نشست با بیان اینکه در دوره سوم ثبت نام دانشگاهیان برای عتبات شاهد ثبت نام بیشتری در دوره های گذشته بودیم ، افزود : علت این رونق در ثبت نام به دلیل تلاش های صورت گرفته عوامل در این سفر بوده است که خود نوعی تبلیغ از سوی دانشجویان بوده است./1325/د102/س

 

 

 

 

ارسال نظرات