۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۶۸۶۷
معاون تهدیب حوزه علیه ماهان:

تبلیغ دین اسلام از وظایف رسانه ملی است

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که ارزیابی رسانه ملی هم مثبت است هم منفی، گفت: رسانه ملی کشور باید برای برنامه های اسلامی، برنامه ریزی کند و به فیلم های ارزشی اهمیت بیشتری دهد.
بسیج رسانه

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان کرمان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با بحث فرهنگ در جامعه گفت: به باید و نبایدهای جامعه، فرهنگ می گویند.

 

وی افزود: فرهنگ در جامعه  اسلامی ارزش هایی هستند که که مردم با این ارزش ها سر و کار دارند وزمانی می توانیم کار خود را به نحو احسن انجام دهیم که آن کار با فرهنگ اسلامی مخلوط شود.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که بهترین فرهنگ در جهان را مردم ایران دارند که به برکت اهل بیت به دست مردم رسیده است که حفظ و نگه داری از این فرهنگ وظیفه مردم است، اظهار داشت: فرهنگ ناب اسلامی انسان را در زندگی کمک کرده تا یک زندگی خدایی داشته باشد.

 

وی بیان داشت: قانون، نخبگان و تبلیغ سه عنصر فرهنگ بوده که مردم یا به قانون نگاه می کنند و زندگی خود را بر اساس آن قانون می سازند تا یک زندگی با اجرای قانون برای خود داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که بعضی از مردم دین خود را با نگاه به نخبگان به دست می آورند، خاطرنشان کرد: نگاه به روحانیان، ورزشکاران  بازیگران و غیره از نگاه های مردم محسوب می شوند و می خواهند فرهنگ زندگی خود را طبق این نگاه، بدست بیاورند.

 

وی اظهار داشت: تبلیغ و معرفی دین خدا به مردم نوعی دیگر از زندگی مردم بوده که بهترین نوع در بین فرهنگ های جامعه این نگاه است که زندگی خود را بر اساس اهل بیت بسازیم.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که مردم پذیرنده فرهنگ بوده وظیفه خاصی در مورد فرهنگ ندارند، ادامه داد: پیروی از دین مهم ترین وظیفه مردم در زندگی های دنیوی بوده تا بتوانند زندگی خوبی را برای خود برقرار کنند.

 

وی یاد آور شد: یکی از نشانه های فرهنگ غربی که مردم باید از آن دور باشند، خشونت است که فقط می خواهند بین مردم خشونت ایجاد شود و رکن های جامعه ای را متزلزل و خراب کنند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که رسانه ایران هم کار خوب و هم کار بد انجام داده است، ابراز داشت: رسانه ملی کشور ایران باید برای برنامه های اسلامی، برنامه ریزی کند و به جای این که فیلم هایی که درآن بازیگران بد حجاب و موضوعات بی فایده  بوده را بسازد، باید مردم را با واسطه فیلم، با دین اسلام آشنا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ تجمل و بی حجابی دو موضوع بزرگی بوده که متأسفانه رسانه ی کشور در این دو موضوع بی اهمیت بوده و باید فکری در این رابطه کنند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به اینکه رسانه در تبلیغ دین واقعی اسلام می تواند کارهای زیادی را انجام دهد، بیان داشت: وزارت ارشاد با همکاری و همفکری حوزه های علمیه کارهای فرهنگی زیادی می تواند، انجام دهد که تأثیرات زیادی را برای نسل جوان داشته باشد.

 

وی با توجه به این که کارهای زیادی در بحث فرهنگی روی زمین مانده است، ابراز داشت: زمانی در کشور اسلامی کار فرهنگی تأثیر گذر است که تمام افراد مسؤول دست به دست هم کاری را انجام دهند تا بتوانیم کشور اسلامی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی وضع خطرناکی را دارد، بیان داشت: امنیت زمانی در جامعه شکل می گیرد که حجاب در آن شهر باشد و مردم بدانند که حجاب مساوی با آرامش روانی بوده که جوانان در ارامش باشند.

 

وی در پایان گفت: فرهنگ غرب تمام هدفش این است که می خواهد فرهنگ مادی گرایی را در جامعه ی اسلامی گسترش دهد تا جوانان را به سمت اهداف خود بکشاند.9707/302/ب3

 

ارسال نظرات