۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۳۲۷۱۷
حجت الاسلام طباطبایی:

انجام عبادت و خدمت نباید سبب غرور انسان شود

استاد حوزه علمیه با بیان این انجام عبادات و مناجات نباید سبب غرور انسان شود، گفت:‌ ما باید توقع توفیق بیشتر و خدمت بهتر داشته باشیم اما همواره خود را بدهکار حق‌تعالی بدانیم.
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی استاد حوزه علمیه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان این که برخی انسان ها بسیار خودخواه و خودبین هستند، گفت: خدا نکند که انسانی در امور آخرت این چنین شود.

 

وی افزود: به عنوان مثال فردی خیال می کند چون بسیار گریه کرده و دعای قشنگی خوانده اکنون خداوند متعال او را خیلی دوست دارد، البته شکی که خداوند توبه و انابه را دوست دارد اما نه این اندازه ای که انسان تصور کند کاملا قبول شده است حتی برخی خیال می کنند طلبکار نیز شده اند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که شکی نیست که درهای رحمت باز بوده و خداوند به انسان لطف دارد، اظهار داشت: انسان را نباید غرور بگیرد، امام سجاد(ع) هزاران برابر دیگر انسان کارهایی انجام داده اما در پایان ماه مبارک رمضان می فرماید من کاری نکردم و ماه رمضان گذشت.

 

وی با تأکید بر این که انجام عبادات و مناجات نباید سبب غرور انسان شود، ادامه داد: ما باید ضمن این که توقع توفیق بیشتر و خدمت بهتر داشته باشیم اما همواره خود را باید بدهکار بدانیم نه این که طلبکار باشیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) ابراز داشت: به اندازه ای صدمه و غم و غصه به حضرت وارد شد که نوعی شهادت نیز بر ایشان اطلاق می شود، این بزرگوار خدمت بسیاری به اسلام و قرآن کرد و پیامبر همیشه از ایشان یاد می کرد.

 

وی عنوان کرد: یکی از نعمت های بزرگ خداوند به همسر گرامی پیامبر اسلام حضرت زهرا(س) بود، حضرت خدیجه(س) همواره در هر کار خوبی پیش قدم بود و سعی می کرد که کارهایش بهتر باشد، در امتیاز این بانوی بزرگ همین بس که همه امامان به جز امیرمؤمنان(ع) از فرزندان ایشان محسوب می شوند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همسر گرامی پیامبر اسلام از ابتدای عمر خود بسیار خدوم بودند، مادرانی که حامله هستند باید نیت های خیر، پاکیزه و خدماتی داشته باشند تا در فرزند آن ها نیز اثرگذار باشد؛ حضرت خدیجه(س) تمام وجودش خدمت بود و هیچوقت غروری از خود برای زحمات و خدمات نشان نداد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات