۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۸۵۶۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه هاي علميه پيشگام ترويج معارف ناب دینی در جامعه هستند

مدیر حوزه علمیه مازندران حوزه هاي علميه را پيشگام ترويج عقلانيت بر مدار شرع و اخلاق دانست و بر لزوم پژوهش محوري حوزه ها تأکيد کرد و گفت: اصلاح جامعه با پرورش عالمان خدا ترس، متعهد و متخصص در حوزه‌هاي علميه قابل تحقق است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان با اشاره به اهميت جايگاه حوزه‌هاي علميه در تاريخ اسلام و احياي اسلام ناب محمدي، گفت: حوزه‌هاي علميه در تعالي و رشد فرهنگ جامعه اسلامي نقش بسيار مهمي دارند.

 

وی با بيان اين‌كه حوزه‌هاي علميه در مقابله با توطئه‌هاي دشمنان و بصيرت‌افزايي مردم همواره اثرگذار بوده اند، گفت: با توجه به بيش از سال ها است تهاجم فرهنگي دشمنان مورد تأكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته، بهره گیری از ظرفیت دینی و فرهنگی حوزه های علمیه به منظور مقابله با هجمه های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نظام اسلامي راه رشد و بالندگی اش پشتيبانی از حوزه علميه است و حوزه علميه عقبه اسلامي بودن نظام است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از طلاب و روحانیان به عنوان بهترين سفيران فرهنگي در جامعه ياد كرد و گفت: دشمنان از وجود روحانيت در جامعه اسلامي بسیار هراسان و عصبانی هستند چون حضور روحانیت را موجب خنثی شدن توطئه های خود می دانند.

 

وی با بیان این که حوزه و روحانیت همواره سد محکمی در برابر دشمنان بوده اند، ادامه داد: امروز شیوه هجمه های دشمنان تغییر یافته و از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تبدیل شده است به همین دلیل روحانيت بايد سطح آگاهي و اطلاعات خود را در جامعه افزايش دهد و مردم را از رويدادهاي مهمي كه در جامعه رخ مي‌دهد، آگاه كنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان كرد: حوزه‌هاي علميه امروز از جايگاه والايي برخوردار بوده و در آن روحانيت و طلاب به كسب علوم و معارف ديني مشغول هستند تا از اين طريق بتوانند دين خود را به جامعه ادا كنند.

 

حجت الاسلام طاهری حوزه هاي علميه را پيشگام ترويج عقلانيت بر مدار شرع و اخلاق دانست و بر لزوم پژوهش محوري حوزه ها تأکيد کرد و گفت: اصلاح جامعه با پرورش عالمان خدا ترس و متعهد و متخصص در حوزه‌هاي علميه و ورود آن‌ها در عرصه جامعه و اعمال دستورات ديني و پاي‌بندي به آن قابل تحقّق است.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان براي براندازي اسلام ناب، افزود: افرادي بايد در حوزه ها حضور يافته و توأم با تهذيب نفس به کاوش در منابع اصيل دين بپردازند، تا با فرا گرفتن معارف الهي و استنباط احکام دين خود را عامل به دستورات ديني و مهذب به فضايل کرده و همچنین آن‌ها را براي مردم بازگو کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بيان کرد: فضاي حاکم بر حوزه‌هاي علميه، اخلاص و معنويت و تقواي الهي است که مهم‌ترين شرط موفقيت و رشد و بالندگي در حوزه علميه بوده و به همين دليل است که مردم جامعه با اشتياق و جديت، دنباله رو دستورات ديني آن‌ها هستند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که تعليم، تعلم و تفقه در دين وظيفه اصلي روحانيت است، گفت: حوزويان ادامه دهنده راه انبياء هستند و بايد توجه داشته باشند که انتظارات از آنها بسيار سنگين است.

 

حجت الاسلام طاهری تأکيد کرد: نيازهاي امروز جامعه قابل قياس با گذشته ها نيست، امروز دست نياز جهانيان به سوي حوزه دراز و دنيا تشنه معارف ناب اهل بيت(ع) است و حوزه بايد خود را براي پاسخگويي به اين نيازها آماده کند.

 

وی در ادامه به مأموريت هاي مهم و سنگين حوزه های علمیه در مقطع حساس کنوني اشاره کرد و گفت: روحانيت بايد با بهره گيري از همه امکانات رسالت خود را به درستي انجام دهد، چون تأثيرگذاري حوزه هاي علميه بر فرهنگ مردم امري است که در حوادث و پيش آمدها و تحولات احتماعي بيشتر نمايان شده و به خوبي قابل لمس است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که امروز حوزه هاي علميه و مدارس ديني ما بر سر خوان سفره اهل بيت(ع) قرار دارند و معارف و علوم ديني را فرا مي گيرند، گفت: حوزه‌هاي علميه بايد بتوانند فردي عالم، باسواد، باتقوا و دين فهم به دور از افراط و تفريط ها تربيت كنند تا بتواند اشاعه دهنده و سفير فرهنگ ناب ديني در عرصه داخلي و فراملي باشد.

 

وي تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در عرصه داخلي و فراملي پيشرفت‌هاي روزافزون و چشم‌گيري داشته‌اند و گام‌هاي مثبتي در توليد محتواي دانش بنيان در مراكز حوزوي برداشته شده است.

 

حجت الاسلام طاهری يادآور شد: اما آنچه كه شاخصه و انتظار رهبر انقلاب اسلامي از مراكز حوزوي در عرصه توليد دانش و علم با رويكرد و محتواي تبيين و تبليغ مؤلفه‌ها و معارف اسلام ناب محمدي بوده است، این است که باید در این مسیر جهادی عمل کرد.

 

وی خاطرنشان كرد: دين اسلام ناب محمدي اگر در مراكز علمي و آموزشي به شكل شايسته و درست تبيين شده و خوب درك شود مي‌تواند زمينه‌ساز تحقق جامعه آرماني و رسيدن به مدينه فاضله باشد./1317/202/ب2

ارسال نظرات