۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۲۴۷۸۳
نماینده ولی فقیه در بسیج کشور:

مسلمان واقعی باید اهل مبارزه و جهاد باشد

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان این که برخی مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند و مبارزه با آمریکا را به صلاح نمی دانند، گفت: نکته این است که اگر کسی می خواهد مسلمان واقعی باشد باید اهل مبارزه و جهاد باشد و حضرت علی(ع) فرمودند «مسلمانی که سابقه جهاد ندارد و یا نیت جهاد را نداشته است مسلمان نیست».
محمد رضا تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در بسیج کشور در سومین شب یادواره شهدای روحانی که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار شد، با تسلیت شهادت امام کاظم(ع)، اظهار داشت: ما باید برای این سؤال که چرا همه امامان شیعه به شهادت رسیده اند پاسخ داشته باشیم و پاسخ به این سؤال حق را روشن می کند.

 

وی با بیان اینکه دلیل به شهادت رساندن ائمه(ع) علم، فقه، تقوا، سخاوت، تواضع و از این قبیل صفات نبود، افزود: امامان را به خاطر این به شهادت رساندند که اهل سازش با ظالمان نبودند و همیشه به مبارزه با ظلم می پرداختند و اگر اهل مبارزه نبودند و سازش می کردند هیچ گاه به شهادت نمی رسیدند.

 

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند کسی که معتقد به مبارزه با آمریکا نیست، مسلمان نیست، خاطرنشان کرد: قرآن همین مسأله را به صورت های مختلف بیان می کند و می گوید که مسلمان به محض این که به ظالم لبخند بزند و محبت قلبی داشته باشد از اسلام خارج می شود و از ظالمان محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در بسیج با اشاره به این که در حال حاضر دو جریان در کشور وجود دارد، گفت: یک جریان، جریان قرآنی است که می گوید حق سازش با دشمن را نداریم ولی یک جریان دیگر وجود دارد که می گوید باید با آمریکا مصالحه کنیم و دست از مبارزه با ظالم برداریم.

 

وی با بیان این که برخی مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند و مبارزه با آمریکا را به صلاح نمی دانند، افزود: نکته این است که اگر کسی می خواهد مسلمان واقعی باشد باید اهل مبارزه و جهاد باشد و حضرت علی(ع) فرمودند مسلمانی که سابقه جهاد ندارد و یا نیت جهاد را نداشته است مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام تویسرکانی شهدای مدافع حرم را برای ما حجت دانست و خاطرنشان کرد: امروز راه جهاد و شهادت باز است و کسانی که با این خط مخالف اند و تبلیغات منفی بر علیه مبارزه با ظالمین می کنند با حقیقت اسلام آشنا نیستند و اسلام را نشناخته اند.

 

نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان این که امام کاظم(ع) در زندان بصره و بغداد افراد زیادی را متحول کرد و با امر به معروف آنها را شیفته خود کرد، یادآور شد: در نهایت یحیی برمکی دستور داد که فردی یهودی را زندانبان امام کاظم(ع) کردند و از آن به بعد حضرت هر روز ضعیف تر شدند تا جایی که به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان این که اگر امروز هم صهیونیست ها بتوانند همه دانشمندان و علمای ما را به شهادت می رسانند، افزود: آنان به این دلیل شیعیان را می کشند که مسلمان واقعی اعتقاد به مبارزه با ظالم دارد و سازش با دشمن را موجب خروج از دین می دانند، زیرا خدا و دین به مسلمانان اجازه سازش نمی دهد و این درس امروز باید تبیین شود.

 

امروز دشمنان به دنبال کور کردن خط جهاد و ایستادگی و شهادت هستند

حجت الاسلام تویسرکانی  با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال کور کردن خط جهاد و ایستادگی و شهادت هستند، خاطرنشان کرد: در شیعه امروز سه خط وجود دارد که اول خط گریه و نفرت است که خط سید صادق شیرازی است و خط دوم خط لبخند به ظالم است که خط جریان دوم خرداد است که این دو خط هر دو منحرف هستند؛ خط سوم خط جهاد و مقاومت است که خط ائمه(ع) و خط مستقیم است.

 

وی با بیان اینکه خط جهاد و مقاومت سختی دارد، ابراز داشت: خط جهاد و مقاومت سبب عزت و امنیت و رفاه می شود؛ ما هر چه داریم از فرهنگ جهاد و شهادت داریم و اگر امروز ما عزت و امنیت و رفاهی داریم به خاطر خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

 

نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان این که این سه جریان باید برای مردم تبیین شود و آثارش برای مردم روشن شود، یادآور شد: وظیفه تبیین این سه جریان با حوزه علمیه است و این که مقام مظم رهبری بر حوزه انقلابی تأکید دارند به همین خاطر است.

 

وی با اشاره این که جریان استکبار بر علیه سه پایه انقلاب که آیات مصباح، یزدی و جنتی هستند تبلیغ کرد، ولی یک جلسه در حوزه علمیه برگزار نشد، افزود: این علامت این است که حوزه علمیه دارد غیر انقلابی می شود و نسبت به این امور بی تفاوت است.

 

حجت الاسلام تویسرکانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمود مواظب حوزه علمیه باشید زیرا آمریکا طلبه وارد حوزه علمیه می کند تا 50 سال دیگر مرجع شما آمریکایی باشد ولی همه ما سکوت کرده ایم و تنها کسی که ایستاده است مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند که خط لبخند اگر هم صاحبش قصد خیانت نداشته باشد خط انحرافی است، ابراز داشت: وظیفه ما این است که مانند حضرت زینب(س) به روشنگری بپردازیم و با عزت از ولی فقیه و دین و حکومت اسلامی دفاع کنیم تا شرمنده امام و شهدا نشویم./843/202/ب2

ارسال نظرات