۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۲۲۹۳۷

پاسخ وزیر تونسی به منتقدان طرح آموزش قرآن

وزیر امور دینی تونس در واکنش به انتقادات مطرح‌شده درباره آموزش قرآن در تعطیلات تابستان در مدارس گفت: شرکت در این طرح اختیاری است.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد خلیل، وزیر امور دینی تونس در پاسخ به منتقدان طرح وزارت امور دینی این کشور مبنی بر تدریس و آموزش حفظ قرآن در تعطیلات تابستان در مدارس گفت: تدریس قرآن در مدارس و مؤسسات آموزشی در طول تابستان تنها سه زنگ در هفته صورت می‌گیرد و شرکت در آن کاملا اختیاری است.

 

وی افزود: براساس توافق صورت‌گرفته میان وزارت امور دینی تونس و وزارت آموزش این کشور، تدریس قرآن در مدارس در تعطیلات تابستان با نظارت اساتید متخصص در حوزه اندیشه اسلامی صورت می‌گیرد.

 

محمد خلیل بیان کرد: شرکت در این کلاس‌های قرآنی کاملا اختیاری است و خانواده‌ها در نام‌نویسی فرزندانشان در این طرح آموزشی و مسابقات حفظ قرآن آن کاملا مختار هستند، این در حالی است که شرایط آموزش در مدارس بهتر از مکتب‌خانه سنتی حفظ قرآن است.

 

طرح وزارت امور دینی تونس برای تدریس و آموزش حفظ قرآن به دانش‌آموزان در مدارس و مؤسسات آموزشی این کشور در تعطیلات تابستان، به بحث داغ میان موافقان و مخالفان این طرح تبدیل شده و «نائلة السلینی»، استاد دانشگاه و از رهبران «جبهه ملی تونس» از این طرح انتقاد کرده است.

 

وزیر امور دینی تونس پیش از این اعلام کرده بود که در چارچوب همکاری‌ موجود میان وزارت‌‌خانه‌های این کشور برای مبارزه با تروریسم، از این پس از مدارس و مؤسسات آموزشی این کشور در روزهای تعطیل برای آموزش حفظ قرآن به دانش‌آموزان استفاده خواهد شد./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات