۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۱۵۱۷۴
نماینده خبرگان رهبری:

مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین برکت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مردم‌سالاری دینی یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: انتخابات به برکت رهبری و هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درکشور ما برگزار می شود و اکنون آحاد جامعه نیز در قبال آن باید به تکلیف خود عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان مراغه اظهار داشت: عمل به تکلیف در انتخابات مهم ترین وظیفه آحاد جامعه و نخبگان است.


وی با بیان این‌که مردم‌سالاری دینی یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: انتخابات به برکت رهبری و هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درکشور ما برگزار می شود و اکنون آحاد جامعه نیز در قبال آن باید به تکلیف خود عمل کنند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که قانون‌مداری از مهم‌ترین اصول لازم برای منتخبان ملت است، تصریح کرد: تمکین به قانون اساسی جمهوری اسلامی مهم ترین وظیفه جامعه و نخبگان آن بوده تا بتوان به برکت انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) و شهیدان، قانون اساسی را با توجه به اصل مترقی ولایت به اهداف مختلفی از جمله نشر و گسترش اسلام رساند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به روند آماده سازی جامعه برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند، افزود: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد قانونی طبق قانون اساسی حق اظهار نظر در عرصه های شرعی و قانونی جامعه را دارد.


وی با بیان این‌که همگان باید به قانون پایبند باشند، تصریح کرد: ارایه نظر در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری از جمله وظایف این شورا بوده و با توجه به جایگاه مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان در ارتباط با برگزاری آن نظر ویژه ای دارد.


نماینده خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان همانند سایر انتخابات، طبق قانون حق اظهار نظر در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داشته و صلاحیت تمامی افراد را با توجه به بینش های سیاسی، اخلاقی، عملی و علمی آنان و گزارش های واصله از استان ها مورد بررسی قرار می دهد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری کمتر از مجلس شورای اسلامی نیست، ادامه داد: انتخابات در جمهوری اسلامی از رکن های دموکراسی بوده و مجلس خبرگان محلی برای ایفای این نقش توسط فقهایی است که توسط مردم برای حضور درآن مجلس انتخاب می شوند.


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اکنون مهم ترین وظیفه جامعه انقلابی، ماندن و گسترش آرمان ها و حرکت در مسیر آن است، اظهار داشت: وظیفه یک طلبه، تبلیغ و گسترش فعالیت های اسلام بوده تا با تکیه بر آن، نقشی در جهانی شدن انقلاب اسلامی ایفا کند./935/202/ب2

ارسال نظرات