۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۵۱۱
آیت الله موسوی جزایری:

دیپلماسی و ارتباط با دیگر کشورها با حفظ احترام و عزت اسلامی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز با اشاره به سفر موفقیت آمیز رییس جمهور ایران به ایتالیا، فرانسه و کشورهای اروپایی و عهد قراردادهای مهم، گفت: امیدوارم با حفظ احترامات متقابل و رعایت عزت اسلامی ایران، دیپلماسی و ارتباطات روز به روز افزایش پیدا کند.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ع) اهواز برگزار شد، با دعوت مسلمانان به رعایت تقوای الهی، ابراز داشت: برون رفت از همه مهلکه ها و فشارها رعایت تقوا است و انسان از خداوند باید ترس داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر ملت ایران در کنار وارث پیامبراکرم(ص) بمانند، خداوند به آنها نصرت عطا خواهد کرد، اظهار داشت: مشاور امنیتی کارتر در خاطرات خود می نویسد که برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی در کاخ سفید کمیته ای تشکیل شد و از طریق آن به صورت شبانه روزی مسائل ایران دنبال می شد.

 

امام جمعه اهواز ادامه داد: او می‌گوید هرچه که برنامه ریزی می شد با هدایت و رهبری های امام خمینی(ره) و حرکت توفنده ملت ایران از بین می رفت؛ گزینه های بسیاری بررسی شد اما هیچکدام از آنها عملیاتی نشدند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عصر روز 21 بهمن مبنی براین که حکومت نظامی عبور و مرور مردم را ممنوع و اعلام کرد که کسی حق خارج شدن از خانه را ندارد، ادامه داد: اما امام در این شرایط اعلام کرد که نشستن در خانه بر هر مرد و زنی حرام است؛ با این کار تفاله های طاغوت به زباله دانی تاریخ دور ریخته شدند و این عنایت امام زمان(عج) است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران همچنان ادامه و درس های بسیاری دربر دارد، خاطرنشان کرد: این انقلاب امروزه به وسیله خلف امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان با شوکت، عزت و قدرت به پیش می رود و هیچ هراسی از مستکبران به دل راه نمی دهد.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان این‌که اگر دشمن برای جمهوری اسلامی ایران مشکلی به وجود آورد، از عمل خود پشیمان می شود و پیروزی با ملت ایران است، گفت: ملت غیور ایران، انقلاب اسلامی را پاس می دارد و به هیچ وجه به آن پشت نخواهند کرد؛ چراکه آن را به خوبی شناخته است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به سفر موفقیت آمیز رییس جمهور ایران به ایتالیا، فرانسه و کشورهای اروپایی و عهد قراردادهای مهم، ابراز داشت: امیدوارم با حفظ احترامات متقابل و رعایت عزت اسلامی ایران، دیپلماسی و ارتباطات روز به روز افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان این که رهبری، ملت و دولت امروزه در اوج اقتدار و عزت خود به حمدالله قرار دارند و این عنایت بزرگ الهی است، گفت: این قراردادها مربوط به تکنولوژی هستند که در خارج وجود دارند و در دنیا مرسوم است که مبادله می شوند؛ به قدری حوزه علم پیشرفت کرده که محال است یک کشور ادعا کند که به همه علوم دسترسی و تسلط دارد و در حقیقت همه کشورها به یکدیگر نیازمند هستند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که پس از شکست تحریم ها نیاز بود که این کار صورت گیرد اما در کشوری که خودمان تولید کننده هستیم و تولیدات بسیاری انجام می شود، باید دقت داشت که کارگران بیکار هستند، ادامه داد: اجناس ایرانی همچون فولاد از جنس های چینی و دیگر کشور بهتر است و واقعا صحیح و خداوند راضی نیست که کارخانه ها به تعطیلی کشیده شوند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که بسیاری از این اجناس قاچاقی وارد کشور می شوند که ملت ایران باید مصرف کالاهای که در داخل تولید اما از خارج نیز آورده می شوند برای خود حرام بدانند، بیان داشت: بسیاری از مراجع اگر به صراحت نگفته باشند اما تلویحا می فرمایند که این مسأله ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که به یقین پسابرجام و مرحله شکست تحریم ها سرمایه گذاری از خارج و داخل بیشتر می شود و باوجود این همه بیکار باید کار ایجاد و بخش خصوصی فعال باشد، تصریح کرد: در خوزستان مسؤولان قسم خورده اند که سرمایه گذاری خارجی را تحویل نگیرند و در اهواز نزدیک به صفر است؛ از این بابت بنده به شدت ناراضی و ناراحت هستم چرا حمایت ها در استان های دیگر انجام می شود اما این استان اینگونه نیست و نتیجه این اقدام افزایش آمار بیکاری و عقب بودن خوزستان است.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که همه بیکاران روز قیامت یقه مسؤولان را خواهند گرفت و بنده وظیفه خود را انجام داده ام و اگر نتیجه ای حاصل نشد، پیگیری و رسیدگی خواهم کرد و شما مردم باید حامی و پشتیبان باشید، ادامه داد: درب های مجلل امامین عسکرین(ع) و گنبد امام علی(ع) نیز افتتاح شد و این نعمت است و مردم خوزستان خدا را شاکر باشند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره انتخابات و حماسه ملی بزرگ و این که مرحله نخست آن یعنی احراز صلاحیت ها انجام شد، گفت: نسبت به اشخاصی که صلاحیت آنها احراز نشده شورای نگهبان دستور رسیدگی می دهد و باید گفت که شورای نگهبان برای ما محترم است؛ امیداوریم بسیاری از کسانی که احراز نشده اند، احراز شوند و در غیر این صورت یادمان باشد که ما همه سرباز این نظام هستیم./9453/201/ب1

ارسال نظرات