۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۱۳۲۸۹
استاد حوزه علمیه:

برای رسیدن به سعادت باید تسلیم امر خداوند متعال باشیم

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم قرآنی با بیان این‌که برای رسیدن به سعادت باید تسلیم امر خداوند متعال باشیم، گفت: باید در تمام شئونات زندگی خود، با استحکام کامل عمل کنیم و شک به دل خود راه ندهیم، ضمن اینکه اعمالی را انجام دهیم که برآمده از بصیرت باشد و فردی را دچار بدبینی و شک به دین نکند.
 خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا اکبری، استاد حوزه علمیه صبح امروز پنج‌شنبه هشتم بهمن ماه در مدسه علمیه جامعه امیرالمؤمنین(ع)، درباره وظیفه کنونی ما در جهان امروز با توجه به دین چگونه باید باشد تا بتوانیم به سعادت الهی برسیم، گفت: بر اساس گفته رسول خدا(ص)؛ باید در جهان باید نقش مریض را داشته باشیم و خداوند برای ما حکم طبیب را داشته باشیم.

وی افزود: خداوند به دلیل اینکه خالق ما است به تمام وجوهات درونی ما آگاهی دارد، بر همین اساس احکام مختلفی را برای بشر قرار داده است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان باید در جهان به‌مثابه یک مسافر باشد، به این معنا که در تمام شئونات دنیا به هیچ موردی دل‌بسته نشود، در روایات مختلف نیز به این موضوع اشاراتی زیادی شده است.

محقق علوم قرآنی پیرامون مشکلات روحی امروز مردم، اظهار داشت: مکل اصلی ما برآمده از جهان بینی ماست، مشکلات ما برآمده از دوری جستن از خداست، وگرنه امکان ندارد شیوه‌های نوین مانند رقصیدن و قرص‌های شیمیایی بتواند به انسان آرامش مطلق بدهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، بیان داشت: امام حسین(ع) هنگامی که حضرت علی اضغر(ع) شهید شدند، فرمودند؛ این اتفاقات برای من همچنان آسان جلوه می‌کند، زیرا می‌دانم که خداوند در حال مشاهده من است.


وی یادآور شد: برای رسیدن به سعادت الهی یکی از راه‌ها این است که مانند میت باشیم، البته نه به این معنا که در بی‌خیالی مطلق به سر ببریم، به این مفهوم که مانند یک میت که در دستان غسال است، تسلیم امر خداوند متعال باشیم.

حجت الاسلام اکبری درباره دنیا، اظهار داشت: در روایات آمده است که دنیا ابعاد مختلفی دارد و مواجهات ما با این جهان فانی باید متفاوت باشد، برای مثال در برخی روایات این‌گونه بیان شده است؛ دنیا باید برای ما شبیه یک مرده باشد.

استاد حوزه علیمه ادامه داد: ما باید در دنیا به اندازه ضرورت استفاده کنیم، اینطور نباشد که کلا وابسته به جهان باشیم و هرچیزی که فرد دلش می‌خواهد را برای خود فراهم شده ببیند.

محقق علوم قرآنی پیرامون نگاه بزرگان دین به دنیا، ابراز داشت: در برخی از روایات این‌گونه بیان می‌شود که باید جهان را مکانی برای عبادت دید و هر جای آن ‌را باید برای سجده بر درگاه الهی دید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم عمل ما خالص باشد باید در راه خداوند باشد، زیرا خداوند عملی را از ما نمی‌پذیرد که خلوص در آن موج بزند، ضمن اینکه باید اعمال ما با دوام باشد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: باید در تمام شئونات زندگی خود با استحکام کامل عمل کنیم و شک به دل خود راه ندهیم، ضمن اینکه اعمالی را انجام دهیم که برآمده از بصیرت باشد و فردی را دچار بدبینی و شک به دین نکند./856/202/ب2

ارسال نظرات