۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۷۰۴
آیت الله نمازی:

نزاع برای رسیدن به پست و مقام در شأن جامعه اسلامی نیست/ با فرهنگ دفاع مقدس فاصله داریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاشان با تأکید بر ضرورت برگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس و احیای حاکمیت تفکر آن دوران در جامعه، ‌گفت: کمبود اخلاق در جامعه سبب مشکلات شده و در جامعه اسلامی نباید رقابت برای رسیدن به صندلی و پست و مقام ها باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله نمازی سه شنبه شب، در دیدار تعدادی از جوانان فرهنگی و سیاسی شهرستان کاشان، گفت: اگر بازیگران با تدابیر امام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه تدابیری که طی چند هفته اخیر در دیدارهای خود بیان کردند بازی نکنند و تحلیل و تفسیر نکنند راه خیلی روشن است.

 

وی با اشاره به این که حکومت اسلامی، حکومت مادی نیست و به دنبال جاه و جلال و دنیا نیستیم، افزود: فلسفه حکومت در اسلام، اجرای احکام الهی است اما تا رسیدن به آن نقطه مطلوب همه ما در معرض آزمون الهی قرار داریم و آزمون های زیادی را باید پشت بگذاریم.

 

به گفته وی، جامعه توحیدی و جامعه اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به تمام معنا موحد به معنای واقعی کلمه باشند.

 

آیت الله نمازی افزود: تمدن اسلامی و جامعه اسلامی به جامعه ای گفته می شود که به لحاظ معرفت شناسی به اوج خود برسد و به جایی برسد که حب دنیا در دل او نباشد و به جز خدا چیزی نبیند.

 

به گفته وی، در تمدن اسلامی باید به جایگاهی برسیم که جامعه و جوانان به ویژه کارگزاران و به ویژه مدیران و اولیای عمومی وقتی لا اله الاالله می گویند تمام سلول ها و گلبول های آنها لا اله الا الله بگوید نه این که لاا له الا الله بگوید اما بر سر تصاحب پست و مقام با هم دعوا کنند و یا بر سر این که چه کسی به مجلس برود و چه کسی وزیر و یا سفیر باشد بحث و منازعه کنند.

 

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که بحث سیاسی و اقتصادی مهم است، اما مهم‌تر از آن، بحث های فرهنگی است، گفت: مشکل امروز ما در اداره کشور بنیان های فرهنگی و باورهای دینی است که باید قبول داشته باشیم معاد و قبر و سؤال و جوابی وجود دارد و کلام و سخن و نگاه و نوشتار همه ما محاسبه می شود.

 

لزوم فرهنگ و احیای حاکمیت تفکر دوران دفاع مقدس در جامعه‌

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فضای آشفته و بر هم ریختگی فرهنگی، ابراز کرد: در این آشفتگی و برهم ریخته فرهنگی، احزاب و گروه ها و تشکل ها در فضای مجازی و سایت ها بلایی را که برسر یکدیگر می آورند با روحیه اسلامی و انقلابی سازگاری ندارد چرا که هدف ما از انقلاب این گونه مسائل نبود.

 

آیت الله نمازی تنها راه برون رفت از این مشکلات را بازگشت تمام عیار به سوی خدا دانست و گفت: با استفاده از ابزار خدا باید برای رسیدن به توحید به معنای کامل و تمدن اسلامی تلاش کنیم.

 

وی با تأکید بر برگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس و احیای حاکمیت تفکر دوران دفاع مقدس در جامعه‌، افزود: کمبود اخلاق در جامعه سبب مشکلات شده در حالی که در جامعه اسلامی نباید رقابت برای رسیدن به صندلی و پست و مقام ها باشد، چرا که اگر کار برای خدا باشد، نه برای رسیدن به پست رییس جمهوری و نخست وزیری دعوا ندارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که با فرهنگ دفاع مقدس فاصله داریم، بیان کرد: آن تفکر خالصانه و مخلصانه ای که رزمندگان دفاع مقدس داشتند باید برگردد و عمومی شود و سیاستمداران و مدیران کشور با تفکر دوران دفاع مقدس تربیت شوند.

 

ما برای رسیدن به تمدن اسلامی در آینده باید به اسلام واقعی برگردیم

آیت الله نمازی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که من از سیاستمداران غیر توحیدی مأیوس هستم، گفت: سیاستمداران توحیدی، سیاست را بر مدار توحید می خواهند اما وقتی توحید نباشد یا ضعیف و یا کم رنگ باشد سبب بروز مشکلات در جامعه اسلامی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر کادرسازی در هر تخصصی برای آینده نظام، ابراز کرد: افرادی که دپیلمات جمهوری اسلامی می شوند باید استکبار را بشناسند و فریب لبخندهای دیپلمات های بیگانه را نخورند و به گفته رهبر معظم انقلاب استکبار دست چدنی زیر دستکش مخملی دارد.

 

آیت الله نمازی گفت: دیپلماتی که می خواهد در خط مقدم جبهه سیاسی اروپا قرار بگیرد باید استکبارشناسی را از نگاه قرآن بشناسد تا مانند نهضت نفت و مشروطه فریب نخورد.

 

وی با تأکید بر شناخت از ماهیت استکبار، افزود: شما خیلی آنها را دوست دارید و تصور می کنید آنها نیز شما را خیلی دوست دارند در حالی که برای شما رسمیت قائل نیستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما برای رسیدن به تمدن اسلامی در آینده  باید به اسلام واقعی برگردیم نه به اسلام صوری و ظاهری که نتیجه بخش نیست./1307/202/ب1

ارسال نظرات