۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۱۹۶
امام جمعه شهرری:

نامه رهبر انقلاب جوانان تشنه حقیقت اروپا و آمریکا را سیراب می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: امروز وجود وجدان‌های بیدار و دست نخورده جوانان در غرب و اروپا تشنه حقیقت هستند و نامه امام خامنه‌ای در بردارنده حقایق بسیاری در زمینه افشای تروریسم حقیقی بود.
306196 306196 306196 306196 306196 306196 306196

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه اول نماز جمعه امروز که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، پس از دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: انسان باید عمر خود را با انجام عمل صالح و تقوای الهی طولانی کند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند از اعمالی که سبب طولانی شدن عمر انسان می‌شود دائم الوضو بودن است و در روایات متعدد ذکر شده که نیت پاک در برابر خیرخواهی دیگران عمر انسان را طولانی می‌کند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند از کارهای بد و زشت دوری کنید تا خداوند عمر شما را طولانی کند چرا که گناهانی مانند ظلم و ناسپاسی عمر انسان را کم می‌کند.

 

وی در خطبه دوم پس از دعوت مردم به تقوای الهی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ما در ایام اربعین حسینی شاهد حماسه عشق و ایثار مردم در راهپیمایی اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) در جای جای کشور و عراق بودیم.

 

امام جمعه شهرری تصریح کرد: در پیاده روی اربعین نه تنها اهل سنت بلکه مسیحیان دیگر کشورها نیز حضور داشتند و این عظمت و جایگاه عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) را می‌رساند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به فاجعه منا، اظهار داشت: عربستان بی‌کفایتی خود را در حفظ سلامت 3 میلیون حاجی در حج امسال به همه جهان نشان داد در حالی بود که عراق به عنوان کشوری جنگ زده میزبان 26 میلیون زائر حسینی بود و هیچ اتفاقی برای زائران پیش نیامد.

 

وی با اشاره به نامه دوم رهبری اظهار داشت: این نوع نامه‌ها از سنخ نامه‌های انبیاء است چرا که شیوه سخن پیامبران  اینگونه بوده است.

 

امام جمعه شهرری در ادامه بیان داشت: امروز وجود وجدان‌های بیدار و دست نخورده جوانان در غرب و اروپا تشنه حقیقت هستند و نامه امام خامنه‌ای در بردارنده حقایق بسیاری در زمینه افشای تروریسم حقیقی بود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان با اشاره به روز وقف خاطر نشان کرد: وقف یک صدقه جاریه است مدارس، مدارس علمیه، دانشگاه‌ها و مساجد از موقوفاتی است که گذشتگان آنان را وقف کرده‌اند و تازمانی که این اماکن وجود دارند برای آنان ثواب نوشته می‌شود./813/201/ب1

ارسال نظرات