۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۴۷۹
آیت الله نمازی:

آنهایی‌ که دل به دشمن بسته‌اند پیوند خود را با ولایت قطع کرده‌اند/ شعار مرگ بر آمریکا تولید قرآن است

خبرگزاری رسا ‌ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که آنهایی که به دشمن امید بسته اند و امیدشان به دشمن است و با خدا کاری ندارند پیوند خود را با ولایت الهی قطع کرده‌اند، گفت: هر فرد و گروهی و حزبی چنین باوری داشته باشد که اصلاح امت اسلامی به دست دشمنان اسلام است رابطه و پیوند و ارتباط خود را با خدا قطع کرده است.
آيت الله عيد النبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه درکاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و یکمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) و در ادامه تفسیر و ترجمه آیات 28 و 29 سوره آل عمران سوره مبارکه آل عمران، گفت: خداوند می فرماید،  مبادا اهل ایمان و جبهه حق به طرف جبهه باطل یعنی آمریکا بروند و فکر کنند آمریکایی ها مشکلات ما را حل می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه یک سلسله آیات قرآنی است که این آیات بحث استکبارشناسی را برای جامعه  توحیدی بیان می کند گفت:  این دو آیه نیز  از آیاتی است که می فرماید اهل ایمان کفار را به عنوان ولی امرخود  و آقای بالاسر خود انتخاب نکنند و کاری را  که آل سعود و آل نهیان و آل خلیفه انجام دادند و آمریکا را ولی خود و آقا بالاسر خود انتخاب کردند از این رو قرآن می فرماید اهل ایمان حق ندارند کفار را ولی خود قراردهند چرا که ما چه چیزی را کم داریم که کفار از آن بهره مند هستند.

 

آیت الله نمازی گفت: اهل ایمان نباید خود را ضیف و ناتوان بدانند و برای گره گشایی، جبهه حق را رها کنند و به طرف جبهه باطل بروند و چشم امید به آنها داشته باشند و فکرکنند گره کارها به دست آنها است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این که آنهایی که به دشمن امید بسته اند و امیدشان به دشمن است و با خدا کاری ندارند پیوند خود را با ولایت الهی قطع کرده اند گفت: هر فرد و گروهی و حزبی چنین باوری داشته باشد که اصلاح امت اسلامی به دست دشمنان اسلام است رابطه و پیوند و ارتباط خود را  با خدا قطع کرده است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: در عین حال این قانون و دستورالعملی را که خدای سبحان در آیات متعدد قرآن به اشاره کرده است یک تبصره و یک استثنایی را هم برایش قرارداده و گفته است یک جاهایی که احساس خطر و ضرر می کنید و در برابر قدرت دشمن آسیب پذیر هستید به ظاهر می توانید با دشمن کنار بیایید.

 

وی ادامه داد: خداوند اعلام خطر می کند شما که به سمت و سوی استکبارخیز برداشته و حرکت می کنید خداوند به شما اعلام خطر می کند که سرنوشت شما در دست خدا است و همه امور و مقدرات در دست او است.

 

برخی به ظاهر شعار ضد استکباری می دهند اما در باطن و نیت آنها چیز دیگری است

نماینده ولی فقیه در ترجمه آیه سوره آل عمران که خطاب خداوند به پیامبر اکرم(ص) است گفت: این آیات مانند این است که برای چنین ایام و زمان حاضر و شرایط امروز منطقه و داخل کشور نازل شده است که برخی به ظاهر شعار ضد استکباری می دهند اما در باطن و نیت آنها چیز دیگری است و معتقد هستند به دلیل این که جو حاکم جو ضد استکباری است نمی توانیم با موج عظیم ملت ایران مقابله کنیم، بنابراین به ظاهر شعار ضد استکبار می دهند اما تحلیل و تفسیر آنها از حوادث چیز دیگری است.

 

به گفته وی این افراد برای این که دیگران را دچار اشتباه کنند، چراغ راهنما به چپ می زنند اما به راست می پیچند.

 

آیت الله نمازی گفت:  خداوند به پیامبر اکرم می فرماید به آنهایی که زبان شان با عمل و نیتشان تفاوت دارد بگو هیچ چیزی را نمی توانید از خدا پنهان کنید چرا که  اگر حتی آنچه در فکر و ذهن خود دارید را هم پنهان کنید و بیان نکنید خداوند بر آن آگاه است.

 

 وی با اشاره به این که  علم الهی نیز مانند ذات الهی لا منتهی است و تصور نکنید ماجراهای سیاسی و اطلاعات پشت پرده و صحنه را خدا نمی داند، گفت:  نه تنها حوادث سیاسی شما از نگاه خدا پنهان نیست بلکه هرآنچه را که در آسمان و زمین می گذرد و اتفاق می افتاد تحت شعاع و نفوذ الهی است.

 

به لبخند دشمن اعتماد نکنید

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به این که تفسیر دو آیه 28 و 29 سوره عمران با آیات قبلی این سوره ارتباط دارد و در ادامه آیات قبل است، گفت: خداوند در این آیات، وضعیت فکری، روحی، اخلاقی و عملی، جبهه کفر را بیان کرده است و وضعیت منافقین رانیز بیان کرده است و در آیه 10 این سوره نیز می فرماید، کفار فکر می کنند ثروتی که در اختیار دارند مشکل آنها را حل می کند در حالیکه آنها هیزم جهنم هستند و یا در آیه 23 همین سوره فرماید، آیا نمی بینید اهل تورات و انجیل را که وقتی فراخوانی می شوند برای نبوت پیامبراکرم، آنها از مذاکره شانه خالی می‌کنند و روی خود را نسبت به حقیقت بر می گردانند.

 

وی افزود: خداوند با توجه به گمراهی کفار و مشرکان از مسیر هدایت و عناد آنها با جبهه حق و دشمنی که آنها با اسلام و پیامبر و مسلمانان دارند، هشدار داده است تا تسلیم آنها نشوید و از آنها تبعیت نکنید که آنها قابل صادق و قابل هدایت نیستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب به لبخند آنها اعتماد نکنید و دستی که به شما می دهد دست آهنینی است که آن را با دستکش پوشانیده اند.

 

احزاب و گروه ها در داخل کشور با یکدیگر درگیر نشوند

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با اشاره به این که خداوند در این آیه هشدار می دهد به فکر دوستی، هم پیمانی، هماهنگی و همکاری و نهایتا تبعیت از جبهه کفر نباشید گفت: امت اسلامی به جای همدلی و پیوستن به جبهه کفر به سمت جبهه خودی بروند نه اینکه احزاب و گروه ها در داخل کشور با یکدیگر درگیر شوند اما در برابر آمریکا مُرید باشند و ارادت به آمریکا داشته باشند.

 

آیت الله نمازی گفت: خداوند در ادامه این آیه می فرماید، هرگروهی از شما مسلمانان به سمت دشمن برود پیوند ولایت اش با خدا قطع شده است گفت: مگر در موارد استثنایی آنهم با تشخیص و مصلحت گرایی رهبری، چون دیده بان جبهه حق رهبری است و او بر همه حوادث جهانی آگاهی و اشراف دارد و او نیز  باید جمع بندی کند که امروز مصلحت امت اسلامی و اقتضای آن چیست و کجا باید محکم بایستیم و کجا باید مدارا کنیم.

 

وی با بیان این که این دستور العمل یک تبصره و استثنا نیز دارد گفت: اگر جایی مومنی در محاصره  جبهه کفر قرار گرفت، مانند آزادگان که در اسارت کفار بعثی شکنجه شدند تا به امام اهانت کنند ، قرآن می فرماید اگر جایی گرفتار شدید و با گفتن یک جمله شما را رها می کنند،  بگویید و نگران نباشید، چرا که اصل همان ایمان ومعرفتی است که در دل خود نسبت اسلام و انقلاب و امام، ائمه و پیامبر دارید، اما اگر شما را با شکنجه مجبورکردند جمله ای  به نفع آنها گفتید و شعاری علیه جبهه حق دادید اشکالی ندارد و در درگاه خدا مجازات نمی شوید.

 

رابطه و پیوند ولی با امت آنچنان پیچیده و پیوستگی دارد که قابل جدا سازی نیست

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به واژه های این دو آیه گفت: واژه اولیاء جمع ولی و زماندار و صاحب اختیار است از این رو،  ولایت رابطه و پیوند ولی با امت آنچنان پیچیده و پیوستگی دارد که قابل جدا سازی نیست و امت را نمی توان از ولایت جدا سازی کرد.

 

آیت الله نمازی گفت: آیه شریف می فرماید، معیت امت با امامت است و  این همان به هم پیوستگی است و قابل تجزیه و جداسازی نیست، ضمن اینکه آیات زیادی در قرآن است که در آن واژه ولایت به کار رفته است و خداوند متولی و صاحب امر و صاحب اختیار است.  

 

وی افزود: در آیه 257 سوره بقره و آیه 67 سوره آل عمران می فرماید، خداوند متولی اهل ایمان است و در آ یه 55 سوره مائده می فرماید،ولایت انحصار است و  ولایت بر هستی و بشریت از خدا است و در ادامه به ائمه تفویض می شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که  در آیه 57 سوره مائده می فرماید، اهل ایمان آنان که دین شما را به مسخره و بازیچه گرفتند گفت: امروز نیز بحث اسلام هراسی و ایران هراسی با هدف نشان دادن چهره خشنی از اسلام در افکار عمومی جهان توسط دشمنان اسلام انجام می شود از این رو خداون در قرآن می فرماید، کسانی که ایمان آوردید، کسانی که دین شما را به مسخره و بازیچه گرفته اند اعم از یهود و نصاری که دارای کتاب آسمانی هستند با آنها ارتباط برقرار نکنید.

 

به گفته وی ولایت دو نوع ولایت حق و ولایت باطل است که ولایت حق از خداست و کسانی که خداوند نیز شعبه ای از ولایت خودش را به پیامبر و ائمه معصومین تفویض کرده است، ضمن اینکه ولایت باطل نیز ولایت شیطان و پیروان شیطان است که در آیه 27 سوره اعراف می فرماید، ما شیطان  را برای جبهه کفر ولی قراردادیم.

 

تقوا دارای فقه اوسط است

آیت الله نمازی همچنین به معنای واژه تُقَاةً  اشاره کرد و گفت: تُقَاةً به معنای حافظت و مراقبت کردن است و اگر به مومنان می گوید اهل تقوا،  برای این است که ملکه ایمان که دارند آنها را از گناه باز می دارد و حفاظت می کند.

 

وی تقوا را دارای فقه اوسط دانست و گفت: تقوا سرمایه و نیرو و معرفتی است که در انسان عامل پرهیز از حرام های الهی و محرک انجام واجبات است و در آیه 102 سوره آل عمران  نیز این معنا آمده است که خداوند می فرماید، اهل ایمان تقوای الهی داشته باشید و ‹‹حق تقوا›› را که تقوای تمام عیار است ادا کنید.

 

به گفته وی تقوای تمام عیار دارای درجات و مراتبی از یک تا 100 درصد است و ‹‹حق تقوا›› نیز همان تقوای صد در صد است از این رو  پرهیز کار باشید و آنچه که حق تقوای تمام عیار است انجام دهید که این کار از عهده کسی برمی آید که هیچگاه هیچ گناه نکند، بنابراین اینجا است که ما احساس عجز و ناتوانی می کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه همچنین واژه َیُحَذِّرُکُمُ، یحذیررا به معنای ترسانیدن و برحذرکردن و دوری کردن دانست و گفت: خداوند در سوره مناقین می فرماید، منافقین هر صدایی که می شنوند تصور می‌کنند خطری آنها را تهدید می‌کند در حالیکه دشمن اصلی خودشان هستند از این رو برخی که اشکال می گیرند شعار مرگ بر آمریکا از کجا آمده است و سند و مدرک آن چیست، تصورمی کنند شعار مرگ برآمریکا تولید امام خمینی(ره) است در حالیکه شعار مرگ برآمریکا تولید قرآن است که می فرماید مرگ بر نفاق و مرگ بر کفر است./1307/201/ب2

ارسال نظرات