۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۸۳۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

عزاداری ها به گونه ای نباشد که وهن دین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این که هر عملی که وهن شیعه بوده و چهره اسلام را بد نشان دهد، حرام است، گفت: دلدادگان ابا عبدالله الحسین علیه السلام، نباید به گونه‌ای عزاداری کنند، که وهن دین را به دنبال داشته باشد.
قرائتي

به گزارش خبرگزاری رسا، استاد قرائتی با تأکید بر این که هر عملی که وهن شیعه بوده و چهره اسلام را بد نشان دهد، حرام است، تصریح کرد: دل‌دادگان ابا عبدالله الحسین علیه السلام، نباید به گونه‌ای عزاداری نمایند، که وهن دین را به دنبال داشته باشد.

 

وی با بیان این که مقوله هایی که در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام بر آن تاکید شده، ولو اسباب خنده و تمسخر غیر مسلمانان را به دنبال داشته باشد، باید مورد اهتمام جوامع اسلامی قرار گیرد، ابراز داشت: مهمترین علت عقب ماندگی جوامع اسلامی، عمل نکردن به تمام آموزه‌های قرآنی است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این که آموزه‌های قرآنی همچون مجموعه‌ای به هم پیوسته است، اذعان داشت: برای بهره‌مندی حداکثری از آموزه‌های الهی، باید همه دستورات دینی را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این که جوامع اسلامی در بسیاری از ظرفیت‌ها پیشرفته‌تر از کشورهای غربی هستند، خاطرنشان کرد: غرب علی رغم زیبایی ظاهری بسیار کثیف بوده، مقوله بهداشت عمومی، اخلاق فردی و اجتماعی و عاطفه انسانی از غرب جلوتر هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خودباختگی کشورهای اسلامی را از مهمترین موانع پیشرفت و ترقی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه در مجموعه های حوزوی و دانشگاهی خودباختگی‌هایی مشاهده می‌گردد؛ به گونه ای که در بعضی از موارد مدارک حوزوی با معادلات مدارک دانشگاهی مقایسه می‌شود.

 

وی با تاکید بر این که آموزه های اسلامی بسیار دقیق بوده، مسلمانان در عمل به مجموعه به هم پیوسته دستورات الهی غفلت می‌کنند، اظهار داشت: آنچه باعث پیشرفت جوامع بشری می‌شود، عمل به آموزه های اسلامی است، نه اسم اسلام؛ پیشرفت‌ها و جهش‌های علمی ایران اسلامی در دهه‌های اخیر خود گواهی بر تأثیر عمیق آموزه‌های اسلامی بر  پیشرفت جوامع بشری است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن اشاره به آیه 44 سوره مائده، با بیان این که این آیه دلالت بر ولایت عالمان دین بر جوامع بشری دارد، ابراز داشت: آیه 44 سوره مائده به ولایت فقها و علما قبل از اسلام اشاره نموده، ولایت فقیه را همان حکومت علمای دین بر اساس احکام و آموزه‌های الهی بیان می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که آیات الهی قرآن کریم، تنها ذکر وقایع تاریخی نیست؛ خاطرنشان کرد: آیات الهی برای همه ادوار تاریخ نازل شده است، طلاب علوم دینی باید با هنرمندی، آیات الهی را بر اساس اقتضائات روز تفسیر نموده به جوامع بشری ارائه نمایند.

 

وی الهام بخشی پیام آیات الهی بر جوامع بشری را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس آموزه های قرآنی، انسان باید حاکم بر شرایط باشد، نه محکوم بر شرایط.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان سخنان خود با تاکید بر این که ما هنوز مزه قرآن را درک نکرده، به دیگران نچشانده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید ضمن وقت شناسی از اتلاف وقت در حوزه های دینی به دور بوده، تمام فوت و فن اخوندی را در کنار تحصیلات اموزشی فرا بگیریم./1325/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی جامعه المصطفی

ارسال نظرات