۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۰۷۷۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ثبت 84 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که از ابتدای سال تاکنون 84 وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است، گفت: این وقف ‌ها شامل مسجد، خانه عالم، حمام عمومی و مکان‌هایی برای عزاداری سید الشهدا و هیأت‌های مذهبی است.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: این سازمان یکی از رسالت های اصلی خود را در برطرف کردن مسائل و نیازهای روزمره جامعه می داند و به همین دلیل قصد دارد تا با تنوع بخشیدن بیش از بیش به نیات وقف این امر خداپسندانه را بیش از گذشته گسترش داده و این چشمه جاویدان را براساس نیاز روز جامعه منطبق کند.

 


وی با اشاره به این که جامعه امروز ما با مسائل گوناگون اجتماعی دست به گریبان است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه اولویت هایی را نیز همچون کمک به درمان بیماران صعب العلاج، کمک به افراد بی بضاعت و نیازمند، درمان و پیشگیری از اعتیاد، کمک به ازدواج جوانان و فعالیت های قرآنی را جهت وقف در دستور کار خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام عزیزی با تشریح جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که رضایت باری تعالی را در پی داشته و از طرف دیگر سبب رفع مشکلات و نیازهای جامعه در بخش های مختلف می شود.

 

وی با تأکید بر این که باید فرهنگ وقف در جامعه بیش از گذشته فراگیر و گسترش یابد، خاطرنشان کرد: در این میان حوزه های علمیه و روحانیت نقش کلیدی ایفا می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، با بیان این که روحانیت به حتم می تواند در تحقق برنامه های دینی و فرهنگی اوقاف اثرگذار باشد، بیان داشت: همکاری و تعامل مجموعه اوقاف با حوزه و روحانیت باید هر روز تقویت شود تا شاهد احیای موقوفات و اجرای برنامه های فاخر دینی و فرهنگی باشیم.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این ‌که  وقف یکی از افتخارات مهم دین اسلام است، اظهار داشت: وقف یکی از ابزارهای قدرتمند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین یکی از مهم ‌ترین جنبه‌های اساسی در تکامل و توسعه ارزش‌های الهی و معنوی است.

 

وی با بیان این که از ابتدای سال تا کنون 84 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است، افزود: این وقف‌ها شامل مسجد، خانه عالم، حمام عمومی و مکان‌هایی برای عزاداری سید الشهدا و هیأت‌های مذهبی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که بیشترین تعداد وقف در شهرستان شهرکرد به ثبت رسیده است، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 54 وقف در شهرستان شهرکرد، 12 وقف در شهرستان بروجن، 9 وقف در شهرستان فارسان و 9 وقف در شهرستان لردگان ثبت شده است.

 

وی با بیان این که ارزش ریالی این موقوفات بیش از 80 میلیارد ریال است، خاطر نشان کرد: بزرگ ترین وقف در سال جاری، خانه‌ای در روستای ارجنک به مساحت سه‌ هزار و 350 متر مربع بوده است.

 

گفتنی است، بیشتر موقوفات استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری مربوط به توسعه امامزادگان، ساخت و مبرات بوده است./9457/302/ب1

ارسال نظرات