۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۱۶۵
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

انحراف در عزاداری با کار خیر جمع نمی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان گفت: انحراف در عزاداری با کار خیر جمع نمی شود و عزاداری که تا آخر شب طول بکشد و در آن اذیت و آزار مردم و قضا شدن نماز صبح را به دنبال داشته باشد، چنین عزاداری فایده ندارد.
انحراف در عزاداري

حجت الاسلام رضا شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: انسان‌ها عزاداری‌ها را در تاسوعا و عاشورا اهمیت بدهند و به آن احترام بگذارند.

 

وی افزود: عزاداری‌های مردم زمانی فایده دارد که با معرفت باشد و به همین جهت در هر هیأتی یک سخنران در جهت گفتن شناخت کربلا، لازم است.

 

حجت‌الاسلام شاه حیدری با بیان این که عبادت کردن امام حسین(ع) در شب عاشورا می‌تواند پیامی را داشته باشد، اظهار داشت: عبادت کردن با خدا یکی از دلایلی بود که امام حسین(ع) جنگ را از تاسوعا به عاشورا کشاند.

 

وی با بیان این که مهلت خواستن امام حسین(ع) از دشمن در روز تاسوعا به سبب عبادت کردن و آخرین حرف‌ها با یاران او بود، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، استغفار و دعا کردن از عبادت‌های امام حسین(ع) با خدا بود.

 

استاد حوزه علمیه ماهان ابراز داشت: اهمیت دادن به نماز مهم‌ترین رکن واجبات بوده که امام حسین(ع) در روز عاشورا نماز را ترک نکردند.

 

وی با اشاره به این‌که جوانان باید نماز خود را بخوانند، تأکید کرد: متأسفانه در بعضی از هیأت‌ها در موقع نماز، عزاداری می‌کنند و به نماز اهمیتی نمی‌دهند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری یادآور شد: مردم اگر معرفت به قیام امام حسین(ع) داشته باشند، دیگر اهل بیت(ع) را در کارهای خود الگو قرار می‌دهند و همین بی‌بصیرتی و شناخت سبب شده که افراد حسین را فقط با عزاداری بشناسند.

 

وی با بیان این که رفتن به مجالس اهل بیت(ع) الگوگیری را به دنبال دارد، اظهار داشت: مردم با تقوا خود را با اهل بیت(ع) پیوند دهند، زیرا کسی که زندگی خود را براساس رهنمودهای ائمه بسازد این زندگی مورد رضایت خدا است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان خاطرنشان کرد: هیأت‌ها عزاداری مقام معظم رهبری را یک درس برای خود قرار دهند چرا که در این عزاداری، برنامه‌هایی همچون قرآن، روضه، سخنرانی، مداحی و نماز به موقع است.

 

وی با اشاره به این که هدف، انسان را در زندگی می سازد، ابراز داشت: انحراف در عزاداری با کار خیر جمع نمی‌شود و عزاداری که تا آخر شب طول بکشد و در آن اذیت و آزار مردم و قضا شدن نماز صبح را به دنبال داشته باشد، چنین عزاداری فایده ندارد.

 

وی در پایان گفت: اخلاص داشتن، معنویت انسان را بالا می‌برد زیرا اگر در مراسمی گفته شود که من این عزاداری را برپا کرده‌ام یا بگوید که من شام می‌دهم دیگر در چنین عزاداری اخلاص پیدا نمی شود./9707/302/ب2

ارسال نظرات