۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۶۸۹
رییس جمهور فرانسه:

مداخله نظامی روسیه قادر به نجات اسد نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که مداخله نظامی روسیه در سوریه قادر به نجات بشار اسد نخواهد بود.
فرانسوا اولاند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه امروز (جمعه) پس از اجلاس سران اتحادیه اروپا گفت که مداخله نظامی روسیه در سوریه بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه را نجات نخواهد داد.

 

اولاند در کنفرانس خبری پس از این اجلاس در بروکسل گفت: به صورت کاملا مشخص اعلام می‌شود که بشار نمی‌تواند آینده (سوریه) باشد. ما باید در اسرع وقت به دوره انتقالی برسیم.

 

وی در ادامه گفت: مداخله نظامی روسیه از این دیدگاه می‌تواند به جسارت بیشتر رژیم منجر شود اما نمی‌تواند بشار اسد را نجات دهد.

 

امروز همچنین ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه  در شورای روسای کشورهای مستقل همسود اعلام کرد که ارتش روسیه در سوریه به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یافته است.

 

رییس‌جمهور روسیه گفت: با حمله از هوا و دریا به اهدافی که پیشتر با سوری‌ها توافق شده بود، نیروهای ما به نتایج قابل توجهی دست یافته‌اند. آنها صدها مرکز عملیاتی و انبار مهمات را نابود کرده‌اند، صدها تروریست را کشته و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را از بین برده‌اند.

 

طی 24 ساعت گذشته رییس‌جمهور ترکیه و همتای آمریکایی‌اش نیز به صورت تلفنی درباره اوضاع سوریه با یکدیگر گفت وگو کردند.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه آمده است: دو طرف هدف مشترک خود مبنی بر افزایش فشار نظامی به داعش و تقویت معارضان میانه‌رو برای ایجاد شرایط لازم به منظور انتقال سیاسی قدرت در سوریه تاکید کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات