۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۴۰۱۵

پنتاگون برنامه 500 میلیون دلاری آموزش معارضان سوری را تعطیل کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع آمریکا برنامه آموزش و تسلیح معارضانی را که قرار بود داعش را شکست دهند را تعطیل کرد.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک سال از برنامه جنجالی آمریکایی‌ها در ایجاد تفاوت میان مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه و تفکیک آنها به تندرو و میانه‌رو و سعی در تسلیح و آموزش آنها گذشت.

 

امروز جمعه اما، پنتاگون که با حملات کوبنده روس‌ها به مواضع تروریست‌ها در سوریه و فرار دسته‌جمعی تروریست‌ها به سمت عراق و افتادن ابتکار عمل به دست مسکو روبرو است، اعلام کرده که دیگر پولی برای تسلیح و آموزش معارضان خرج نمی‌کند.

 

در برنامه 500 میلیون دلاری پنتاگون بنا بود «معارضان میانه‌رو» تقویت شوند و علاوه بر شکست داعش، بعدها با ارتش سوریه هم بجنگند و شعار «اسد باید برود» را تحقق بخشند.

 

یکی از مقامات ارشد پنتاگون اما که نمی‌خواست نامش فاش شود امروز گفت که دیگر برنامه‌ای برای نیروگیری از میان معارضین و آموزش آنها در اردن، قطر، عربستان و امارات نداریم.

 

این مقام پنتاگون، به آینده خیلی محدود برنامه آمریکایی‌ها هم پرداخت و گفت که برنامه بر این اساس است که تمام مراکز آموزشی تعطیل شوند و فقط یک مرکز کوچک در ترکیه به کار خود ادامه دهد؛ مرکزی که مانورهای عملیاتی همچون نحوه درخواست پشتیبانی هوایی را به معارضان آموزش می‌دهد./982/ب103/د

ارسال نظرات