۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۲۸۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری:

مجمع جهانی اهل بیت با شیعیان 130 کشور جهان ارتباط دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: مجمع جهای اهل بیت با شیعیان و مؤسسات دینی شیعی در بیش از 130 کشور جهان ارتباط دارد.
آيت الله اختري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز در مراسم رونمایی از پنج نرم‌افزار جدید دفتر شمال‌غرب این مجمع در تبریز اظهار داشت: مجمع جهای اهل بیت با شیعیان و مؤسسات دینی شیعی در بیش از 130 کشور جهان ارتباط دارد.

 


وی با بیان این‌که مجمع رسالت معرفی مکتب اهل بیت(ع) را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: سعی داریم با شیعیان کشورهای مختلف ارتباط داشته و آنها را سازماندهی کنیم تا در کشورهای خود به طور رسمی به انجام فعالیت ها و برنامه های دینی خود بپردازند.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: این مجمع در طول سال‌های فعالیت خود 1700 عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده که تمامی آثار فرهنگی، دیجیتال و مکتوب تولیدی از سوی شورای محققین و مجتهدان حوزه علمیه بررسی دقیق می شود و به زبان های مختلف ترجمه و به کشور های دیگر فرستاده می شود.

 


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بیش از سه هزار مبلغ بومی در کشورهای دیگر داریم که دانش آموخته ایران هستند؛ این ظرفیت عظیم تبلیغی زمینه بسیار مناسبی را در کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و جنوبی برای ترویج مکتب تشیع فراهم کرده که بایستی به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولیدات جدید فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مجمع توانسته از بستر فضای مجازی استفاده کرده و علی رغم هزینه بر بودن، گام هایی در راه اندازی سایت و تهیه نرم افزارهایی جهت شناخت شیعه و پاسخگویی به شبهات دشمنان بردارد.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین اختری راه‌اندازی سایت ویکی شیعه و نرم افزار مفتاح را از جمله اقدامات ارزشمند و ماندگار مجمع عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم منطق شیعه، عقلانیت و علم است؛ بارها با علمای الازهر و مفتی های کشورهای مختلف نامه نگاری شده تا به جای شبهه افکنی به گفتگوی علمی روی بیاورند اما آنها عاجز هستند.

 


گفتنی است، مراسم رونمایی از تولیدات جدید دفتر شمال‌غرب مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز با حضور آیت الله محتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رییس مجمع جهانی اهل بیت و همچنین آیت الله اختری، دبیرکل این مجمع در سالن همایش کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد./935/202/ب1

ارسال نظرات