۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۸۴۴۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

تولید علم عامل عزت و اقتدار نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تولید علم، عامل قدرت، عزت و اقتدار نظام در برابر مستکبران است،گفت: تعلیم و تزکیه و آموزش فلسفه زندگی متعالی به نسل های آینده از مهم‌ترین وظایف معلمان است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذبایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان ملکان با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم از دیدگاه آموزه های اسلامی و مبانی قرآنی اظهار داشت: تولید علم، عامل قدرت، عزت و اقتدار نظام در برابر مستکبران است.

 


امام جمعه مراغه با تاکید بر شأن و جایگاه معلم در دین اسلام گفت: معلم نقشی برجسته در تعالی فرهنگ اسلامی دارد، به عبارت دیگر سوق دادن دانش آموزان به سوی رشد و تعالی فرهنگ اسلامی و بستن راه نفوذ فرهنگ های بیگانه بر عهده معلمان تلاشگر و دلسوز جامعه است.

 


وی با بیان این‌که حساسیت رسالت آموزش و پرورش به قدری قابل توجه است که آینده نظام بستگی به نوع فعالیت دبیران و معلمان دارد، افزود: وظیفه آموزش و پرورش شناخت نیازهای فکری و فرهنگی نوجوانان و جوانان همگام با رشد روزافزون تکنولوژی و برنامه ریزی برای حل این نیازهاست.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار توجه به نقش و جایگاه حقیقی معلمان در نظام آموزشی و تربیتی کشور شد و گفت: توسعه و پیشرفت جوامع مرهون جامعه علم محور است، اگر تولید علم در جامعه متوقف شود، وابستگی علمی به دشمنان موجب وابستگی اقتصادی و فرهنگی به آنان خواهد شد.

 


نماینده مردم آذبایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اسلام همواره بر تعلیم و تزکیه به صوت توأم سفارش کرده است، تصریح کرد: تعلیم و تزکیه و آموزش فلسفه زندگی متعالی به نسل های آینده از مهم‌ترین وظایف معلمان است که بایستی به صورت هنرمندانه و کاملا کارشناسی شده صورت گیرد.

 


وی توسعه کمی و کیفی آموزش، مشارکت آموزشی و تربیتی، مذهبی و فرهنگی و به ویژه تعالی فرهنگ اسلامی و بهسازی منابع انسانی را از مهم‌ترین اولویت های کاری آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: یکی از وظایف مهم نظام آموزش و پرورش تربیت انسان های متعهد و مجرب در کشور است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که آینده نظام اسلامی وابسته به چگونگی فعالیت معلمان در مدارس است، گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد فکری، اخلاقی، فرهنگی و تربیتی یک جامعه پویاست، اگر نسل متعهد و متخصص تربیت شود، قطعا آینده نظام روشن خواهد بود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات