۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۸۳۶۹۲
نماینده خبرگان رهبری:

اصلاح فرهنگی اصلی‌ترین محور انقلاب اسلامی است/ کسی حق جناحی کردن ولایت را ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان این که اصلاح فرهنگی اصلی ترین محور انقلاب اسلامی است، گفت: متأسفانه فضای برخی مطبوعات فعال در کشور آراسته به دروغ و بر مبنای قدرت طلبی است.
هاشم زاده هريسي

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: اصلاح فرهنگی اصلی ترین محور انقلاب اسلامی است، متأسفانه فضای برخی مطبوعات فعال در کشور آراسته به دروغ و بر مبنای قدرت طلبی است.


وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در نوشتن اخبار، اصل انصاف و بی طرفی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران آگاهی بخش جامعه هستند و در عرصه‌ای حساس فعالیت دارند، امیدوارم خبرنگاران با گام برداشتن در این مسیر پر ثواب و البته حساس، حقایق را به مردم برسانند و از برداشت های ذهنی که سبب وارونه شدن اخبار و حقایق می شود، اجتناب کنند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت رعایت کرامت و حقوق انسان‌ها در جامعه گفت: شکستن دل یک انسان همچون شکستن و خراب کردن کل خانه خداوند است، در دین اسلام حقوق مردم بر حقوق خداوند ارجحیت دارد؛ تا حدی که خداوند با شفاعت ائمه معصومین به هر قدری که بخواهد از حق خود می گذرد، ولی حق الناس به هیچ وجه بخشودنی نیست، جز با رضایت طرف مقابل.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان این‌که اعتدال محور اخلاقیات در اسلام است، گفت: تنها مسیری که به خداوند می رسد، مسیر اعتدال است و قطعاً با سیاست اعتدال گرایانه نظام جمهوری اسلامی موفق خواهد شد، وجود تندروها زنگ خطری برای جامعه اسلامی است.


وی ادامه داد: تندروها هر خطای کوچکی را گناه می پندارند و فرد خاطی را کافر، این تندروها کار را به جای رسانده بودند که حضرت علی(ع) را کافر می دانستند و بلاهای زیادی بر سر او آوردند، تندروهای زمان ما هم داعشی ها هستند که باید از رشد تفکر داعشی در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بداخلاقی سیاسی و اجتماعی در جامعه رواج پیدا کرده که باید جلوی این تندروی ها را گرفت افزود: باید جلوی تندروی ها در نظام گرفته شود، چراکه تندروها حضرت علی(علیه السلام) را به شهادت رساندند، همان افرادی که نماز شب می خواندند، امروز نیز تندروی وجود دارد و باید با عمل و زبان نگذاریم این تندروی ها رواج پیدا کند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که قانون اساسی یک قانون متعالی است که  اگر به کلی پیاده و اجرایی شود، از بداخلاقی های اجتماعی و سیاسی دور خواهیم شد، گفت: حفظ تعادل، احترام، ادب و زیبا سخن گفتن و پرهیز از تهمت، حرمت شکنی و بهتان در جامعه ضرورت دارد.


وی با بیان این که خداوند بر اساس مصلحت و حکمت حقوق الله را مورد عفو و بخشش قرار می دهد اما در حقوق الناس نه شفاعت ائمه کارساز است نه توبه، تصریح کرد: حقوق الناس مقدم بر حقوق الله است، درحقوق الناس راهی جز رضایت طرف نیست و به خاطر همین حساسیت؛ حقوق الناس ذو وجهین بوده و دو جنبه است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در حال حاضر دشمنی دشمنان هیچ تأثیری در کشور ما نداشته و این گروه های سیاسی داخلی هستند که در صورت عملکرد اشتباه، می توانند کشور را وارد باتلاق کنند. متأسفانه اتهام زنی، قدرت طلبی و جناح بندی فضای سیاسی در کشور حاکم شده است.


وی به برخی اظهارات درباره «نقشه کشیدن برای مجلس خبرگان» واکنش نشان داد و گفت: کسانی که می گویند برای مجلس خبرگان نقشه کشیده اند و می خواهند چنین و چنان کنند، قطعا اشتباه می کنند و چنین چیزی هیچ‌گاه نمی تواند باشد. کسی حق ندارد ولایت را جناحی کند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی تصریح کرد: کسانی که چنین می کنند و فضای کشور را با تهمت زنی و دروغ گویی آلوده می کنند، به ولایت و رهبری ظلم می کنند؛ چرا که اسلام و انقلاب مصادره شدنی نیست و این تقسیم بندی های جناحی در مجلس خبرگان رهبری جایگاهی ندارد./935/ت303/ح

ارسال نظرات