۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۰۷۶
حجت الاسلام رفیعی:

کرامات حضرت معصومه از آثار بندگی ایشان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: حضرت معصومه(س) از بندگی خدا به این درجه رسیده نه به سبب اینکه فرزند معصوم(ع) است و حضرت معصومه(س) کراماتی همچون معصوم(ع) داشت که همگی از آثار بندگی ایشان است.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه شامگاه روز یکشنبه در مسجد امیرالمومنین علی(ع) شهرری، ضمن تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با اشاره به اینکه همه امامان منشأ هدایت و دارای کرامت هستند، گفت: بعضی از ویژگی های اهل‌بیت(ع) تنها مختص خود اهل‌بیت(ع) بوده است مانند روزه امام حسین(ع) که مخصوص خود ایشان است.

 

وی افزود: امام صادق(ع) در مورد خاص بودن قیام امام زمان(عج) فرمودند اگر من در زمان قیام امام زمان(عج) زنده بودم خدمت‌گزار ایشان می‌شدم.

 

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: زمانی که اسم امام زمان(عج) می‌آمد امام رضا(ع) قیام می‌کردند و می‌فرمودند قیام من به معنی احترام به ایشان نیست بلکه نشانه آمادگی برای تشکیل حکومت جهانی است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: در میان فرزندان اهل بیت(ع) افرادی استثناء بودند مانند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که امام هادی(ع) در وصف ایشان فرمودند زیارت ایشان در شهرری مانند زیارت امام حسین(ع) در کربلا است.

 

وی در ادامه ابراز کرد: این تعبیر استثناء به فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) مانند حضرت معصومه(س) مربوط می‌شود که امام رضا(ع) در مورد حضرت معصومه(س) فرمودند: هرکس ایشان را در قم زیارت کند جایگاه او بهشت خواهد بود.

 

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: ائمه معصومان(ع) را امام خطاب می‌کنند و برای آنها زیارت‌نامه می‌خوانند اما تنها موردی که امام معصوم(ع) برای او زیارت نامه خوانده است حضرت معصومه(س) می‌باشد و این بدان معنا نیست که چون فرزند امام معصوم(ع) است برای او زیارت نامه می‌خوانند بلکه برای ویژگی خاصی است که ایشان دارد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ویژگی خاص حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: حضرت معصومه(س) از بندگی خدا به این درجه رسیده نه به سبب اینکه فرزند معصوم(ع) است مانند سلمان فارسی که از ائمه نبود ولی ائمه او را از خود ‌دانستند و حضرت معصومه(س) کرامتی همچون معصوم(ع) داشت که همگی از آثار بندگی ایشان است.

 

وی در ادامه با بیان ویژگی دیگر حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت مریم(س) در مقابل مردم از حضرت عیسی(ع) دفاع کرد و یا حضرت خدیجه(س) از همه ثروت خود در راه اسلام گذشت و حضرت زهرا(س) جان خود را از دست داد و همه این جانفشانی‌ها به دلیل حمایت از ولایت بوده است.

 

حجت الاسلام رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت معصومه(س) از امام رضا(ع) دفاع کردند و این از روی عشق به برادر نبود بلکه به دلیل این بود که امام رضا(ع) حجت خدا و سخن ایشان حق بوده است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات