۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۸۰۶۰۹
مدیر کل اوقاف مازندران:

دهه کرامت عامل پیوند امت با امامت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که دهه کرامت فرصت مغتنمی برای رشد فکری و اجتماعی در جامعه دینی است، ادامه داد: دهه کرامت عامل پیوند امت با امامت و ولایت است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی جشن های دهه کرامت در ساری بر لزوم پیروی عملی از اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: دیدن پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) شعف انگیز و مایه افتخار است، اما اطاعت از دستورات آنان بهتر و والاتر است و باید به این نکته توجه داشت بسیاری از مردم پیامبر(ص)‌ را دیدند، اما به اهل بیت(ع) ظلم های بسیاری کردند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران همچنین ضمن گرامیداشت دهه کرامت، وجود حضرت معصومه(س) را نعمتی برای ما ایرانیان و شیعیان دانست و گفت: این انقلاب مدیون این کریمه است، زیرا رهبری بزرگوار آن در حوزه و در پرتو عنایت همین بانوی بزرگ پرورش یافته است.

 

وی بر ضرورت الگو گیری جامعه به ویژه دختران جامعه اسلامی از حضرت معصومه(س) تأکید کرد و گفت: اگر به دنبال سعادت در دنیا و آخرت هستیم باید در مسیری که اهل بیت(ع) برای ما ترسیم کرده اند گام برداریم.

 

حجت الاسلام علیزاده، دهه کرامت را فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در پرتو نورانیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره از برکات وجودی این دو امام بزرگوار بهره بوده و هستند، خاطرنشان کرد: ایران در سایه سار این دو شخصیت بزرگ امروز به کشوری با عظمت در دنیا تبدیل شده است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که دهه کرامت فرصت مغتنمی برای رشد فکری و اجتماعی در جامعه دینی است، ادامه داد: دهه کرامت عامل پیوند امت با امامت و ولایت است.

 

وی بر ضرورت عمق بخشی به برنامه های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: تنها نباید به برگزاری جشن و همایش اکتفا شود، بلکه برنامه هایی که برای ائمه معصومین گرفته می شود باید با محتوا، معرفت زا و جریان ساز برای جامعه همراه باشد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که جامعه امروز ما بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است، ادامه داد: اگر سیره این بزرگواران در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم مشکلات جامعه به حداقل ها خواهد رسید.

 

وی دهه کرامت را فرصتی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که جامعه ما گرفتار سبک زندگی غربی شده، باید از فرصت های به وجود آمده در جهت تبلیغ صحیح و اثرگذار سبک زندگی اسلامی بهره گیریم.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید براین که مهم ترین ویژگی جشن های دهه کرامت باید معرفت بخشی باشد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شور و شعور در این برنامه ها همراه هم باشند.

 

وی  اهل بیت(ع) را الگو و اسوه رشد فضائل انسانی خواند و دهه کرامت را جدای از جشن ها، در بر دارنده معانی و مفاهیم ارزشمند مستقر در سیر زندگی ائمه اطهار نیز نام برد.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: دهه کرامت،‌ فرصت مغتنمی برای تببین و ترویج سبک حیات طیبه اهل بیت(ع) در بین آحاد افراد جامعه است که باید از آن بهره کافی برده شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اخلاص در عمل و گفتار را مهم ترین عامل برای انجام دستورات الهی دانست و اظهار داشت: ویژگی بارز مؤمنان اخلاص در نیت، ‌گفتار و عمل است و مسیر تحقق رسیدن به کمال حقیقی انسان در همین است که انسان طوری عمل کند که رضایت خداوند را در برداشته باشد../950/پ202/ب1

ارسال نظرات