۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۷۸۸۴۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تبریز:

دست آمریکای مدعی حقوق بشر به خون بیگناهان یمن آغشته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر در عرصه بین‌المللی شاهد حملات سعودی‌ها با حمایت تسلیحاتی و دیپلماتیک آمریکای مدعی حقوق بشر هستیم.
تخريب آثار باستاني يمن

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حملات وحشیانه سعودی‌ها با حمایت تسلیحاتی و دیپلماتیک آمریکا، گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر در عرصه بین‌المللی شاهد حملات سعودی‌ها با حمایت تسلیحاتی و دیپلماتیک آمریکای مدعی حقوق بشر هستیم.

 

وی در ادامه به بهانه سعودی‌ها در حمله به یمن اشاره کرد و افزود: درخواست رییس جمهور مستعفی یمن منصور هادی بهانه عربستان برای حمله به یمن بوده و این در حالی است که اگر منصور هادی کل یمن را نیز به بردگی می‌خرید، باز هم حق ندارد درخواست کند که زنان و کودکان یمنی را بمباران کنند.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، با اشاره به شهید شدن 3 هزار و 500 نفر از کودکان و زنان و زخمی شدن 15 هزار نفر در کنار آوارگی یک میلیون نفر از مردم بی‌دفاع یمن، تصریح کرد: عربستانی‌ها جلوگیری از نفوذ ایران را یکی دیگر از دلایل حمله به یمن بر می‌شمردند.

 

وی این ادعای عربستان را پوچ و غیر منطقی دانست و افزود: این در حالی است که حمایت ایران از مردم یمن به هیچ وجه تسلیحاتی نمی باشد، حمایت ایران از ملت یمن، تنها یک حمایت معنوی و حمایت از حق آزادی مردم این کشور است، ایران حامی مردم یمن و مدافع حقوق ملت یمن است.

 

امام جمعه مهربان، با بیان این‌که کشورهای استکباری حقوق بشر آمریکایی را جهت جلب منافع کشورهای جهان سوم و به نفع خود چماق کرده اند، افزود: جالب است که حامیان حقوق بشر برای دادن اجازه به انتقال کمک‌های انسان‌ دوستانه ایران اسلامی به مردم بی‌گناه و بی‌دفاع کشور یمن، 5 میلیون دلار پول می‌خواهند.


وی، ضمن اشاره به این‌که حقوق بشر آمریکایی در حقیقت حقوق انسان هایی است که در اروپا زندگی می کنند، اظهار داشت: بر اساس حقوق بشر آمریکایی انسان و بشر تنها مردم اروپا و آمریکا می باشد، از این رو بی شرمانه در تمام نقاط جهان جنایت می کنند و آن را خدمتی برای بشریت می دانند و بر سر بشریت نیز منت می گذارند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات