۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۷۱۷۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

امام حسن مجتبی مظهر بخشش و کرامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) مظهر بخشش و کرامت است، افزود: انسان مؤمن محترم است و کسانی که دست گدایی دراز می کنند برای آن ها ذلت به دنبال خواهد بود.
ولادت حضرت امام حسن مجتبي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین غیاثی، استاد حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در همایش مبلغان بخش های دابودشت و دشت سر که با عنوان روحانیان منادیان همدلی و همزبانی  که در مصلی نمازجمعه دابودشت برگزار شد با اشاره به این که ما باید دنباله رو خاندان عصمت و طهارت باشیم، گفت: اگر شیعه هستیم باید پیرو واقعی اهل بیت معصومین(ع) بوده و در راستای بهره گیری از سیره نورانی آنان قدم برداریم.


وی با اشاره به این که اعمال و رفتار آن ها معرف اهل بیت معصومین(ع) است، بیان داشت: این بزرگواران خلیفه الله تعالی بوده که برای تربیت بشر از سوی حضرت حق فرستاده شدند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبران جانشینان به حق پیامبر در روی زمین هستند، افزود: اهل بیت معصومین(ع) از خودشان اراده ای نداشته بلکه به دستور حضرت حق در روی زمین برای راهنمایی ما آمدند.


حجت الاسلام والمسلمین غیاثی خاطرنشان کرد: ما باید با الگوگیری از رفتار و منش اهل بیت معصومین(ع) در زندگی بهره برداری خوبی داشته باشیم که زمینه ساز سعادت می شود.


وی با بیان این که سلامت بدن ارزش بسیاری داشته و قابل قیمت گذاری نیست، گفت: سلامت بدن و عافیت دریایی است که یک نعمت بی پایان در آن نهفته است.


استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که همه ما باید شاکر سلامتی و عافیت باشیم که از سوی حضرت حق به ما داده شده است، بیان داشت: کلمات اهل بیت معصومین(ع) گهربار بوده و اگر آن ها را در زندگی خود پیاده کنیم زمینه ساز خیر و برکت دنیا و آخرت می شود.


حجت الاسلام والمسلمین غیاثی با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) مظهر بخشش و کرامت است، افزود: انسان مومن محترم است و کسانی که دست گدایی دراز می کنند برای آن ها ذلت به دنبال خواهد بود.


 وی با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) به مردم کمک می کرد تا سرمایه ای برای خود درست کرده و دست گدایی دراز نکنند، تصریح کرد: برنامه امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) هر دو خدایی و در راستای روشنگری بوده است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این بزرگواران حجت حق تعالی هستند، گفت: ما باید ببینیم چه میزان در زندگی خودمان از کرامات این بزرگواران در راستای دستگیری از مستمندان استفاده کنیم که باید عزمی ارزشمند در این راستا وجود داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات