۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۷۰۷۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

تشکیل خانواده سرآغاز پیشرفت و سازندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بیشترین تأکید آیات قرآن برای پرهیز از گناه در جامعه اسلامی ازدواج و تشکیل خانواده است، گفت: همان‌طور که بزرگ‌ترین جهاد مرد در راه خدا شهادت است بزرگ‌ترین جهاد زن در راه خدا خوب شوهرداری است.
نهاد خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که بیشترین تأکید آیات قرآن برای پرهیز از گناه فساد و فحشا در جامعه اسلامی ازدواج و تشکیل بنیان خانواده است، گفت: همان‌طور که بزرگ‌ترین جهاد مرد در راه خدا شهادت است بزرگ‌ترین جهاد زن در راه خدا خوب شوهرداری است و ازدواج موجب افزایش مسؤولیت پذیری و رشد زن و مرد می شود.

 

وی افزود: خداوند به‌وسیله ازدواج و خانواده با این‌که نسل انسان را برقرار کرده از خطر فساد جلوگیری کرده و ارضای نیازهای انسان را در چارچوب خانواده و شرع قرار داده و از بی‌بندوباری در جامعه جلوگیری می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر نیازهای زن و مرد در محیطی غیر از خانواده برآورده شود موجب شیوع بی‌بندوباری شده و پیشرفت و سازندگی را از جوامع انسانی می‌گیرد.

 

رانی زنجانی اظهار کرد: پاسخگویی به نیازها در محیط خانواده و ازدواج موجب مسؤولیت پذیری زن و مرد می‌شود درحالی‌که اگر این مسؤولیت پذیری از بین برود نسل انسان در معرض خطر قرار می‌گیرد و زن و مرد هیچ‌کدام حاضر نمی‌شود از خودگذشتگی کرده و سرپرستی فرزند خود را بر عهده گیرند.

 

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد افزایش خشونت‌های جنسی و افزایش خشونت علیه زنان و کودکان در جوامع هستیم که این خشونت‌ها تنها در نتیجه آزادی بی حد و حصر مسائل جنسی ایجاد شده و موجب شده به‌کلی مسؤولیت پذیری در قشر زن و مرد نابود شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر نیازهای زن و شوهر در محیط خانواده تأمین نشود دچار تنوع‌طلبی می‌شوند و این تنوع‌طلبی خود بلایی خانمان‌سوز برای جوامع بشری بوده و موجب شیوع انواع بیماری‌های خطرناک در میان مردم می‌شود.

 

خانم رانی زنجانی ادامه داد: زن و شوهر باید در محیط خانه به نیازهای عاطفی یکدیگر توجه داشته و در مسائل مختلف تنها به خواسته‌های خود فکر نکنند، گذشت داشته و شرایط طرف مقابل را در نظر بگیرند و بدانند که هیچ‌کس بدون عیب و نقص نیست.

 

وی با اشاره به این‌که در آیات قرآن کریم زن و شوهر به لباس هم تشبیه شده‌اند، گفت: اگر زن در جامعه عیب‌های همسر خود را بیان کند یا برعکس مرد عیب‌های همسرش را بر زبان آورد مثل این است که که عیب‌های خود را گفته باشد زیرا لباسی که انسان به تن می‌کند خود انتخاب کرده و این لباس نشانه شخصیت اوست پس اگر می‌خواهیم شخصیت خود را حفظ کنیم باید در محیط خانواده از یکدیگر خطاپوشی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: محبوب‌ترین مرد نزد خداوند مردی است که برای رزق حلال زن و فرزندان خود تلاش کند و پاداش بهشت خداوند به زنی اختصاص داده‌شده است که در میدان خوب شوهرداری رفتاری جهاد گونه داشته باشد./837/پ202/ی

ارسال نظرات