۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۶۷۲۷۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که انسان با بهره گیری از لحظات نورانی ماه رمضان می تواند در مسیر تعالی و تکامل قدم بردارد، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی و تعالی انسان است که باید از آن استفاده شایسته ای داشته باشیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان از برکات بسیاری برخوردار بوده که باید از آن بهره معنوی ارزشمندی برده و ره توشه ای شایسته برای خود فراهم کنیم.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که انسان باید از فرصت های به وجود آمده در این ماه استفاده کافی ببرد، افزود: ظرفیت های معنوی ارزشمندی در ماه مبارک رمضان وجود دارد که انسان باید تلاش های والایی در این عرصه داشته باشد.


وی با بیان این که ماه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است، تصریح کرد: روزه داری برکات و ثمرات گرانقدری داشته و زمینه انس با خداوند منان و یادآوری نعمت های فراوان حضرت حق را ایجاد می کند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: ماه رمضان از جمله ماه هایی است که انسان باید از ظرفیت های ارزشمند موجود در آن استفاده کرده و زمینه تقرب الی الله و سعادت و رستگاری خود را فراهم کند.


امام جمعه آمل با اشاره به این که انسان با بهره گیری از لحظات نورانی ماه رمضان می تواند در مسیر تعالی و تکامل قدم بردارد، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی و تعالی انسان است که باید از آن استفاده شایسته ای داشته باشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: باید خود را به نحوی ارزنده برای ماه مبارک رمضان آماده کرده تا بتوانیم ره توشه ای گرانقدر از این ماه نورانی برای خود مهیا کرده و در مسیر تهذیب نفس گام برداریم.


وی با بیان این که مساجد خود را برای برگزاری باشکوه مراسمات معنوی این ماه مبارک آماده کنند، گفت: مساجد باید تلاش کنند تا فعالیت های فرهنگی و مذهبی خوبی را در این ماه انجام داده و گام های شایسته ای بردارند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحانیت و مبلغان وظیفه ای مهم و اساسی در این ماه بر عهده دارند، بیان داشت: مبلغان وظیفه هدایت آحاد جامعه در مسیر بهره گیری از تعالیم والای دینی را بر عهده دارند که باید در این مسیر به نحوی شایسته قدم بردارند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات