۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۳۶۰
معاون حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی:

آسیب‌های اجتماعی ریشه در بی تقوایی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: همه آسیب‌های اجتماعی ریشه در بی‌تقوایی انسان‌ها دارد و درمان ناهنجاری‌های اجتماعی چنگ زدن به تعالیم الهی است.
حجت الاسلام مقدم در غرفه خبرگزاري رسا در نمايشگاه مطبوعات

حجت‌الاسلام حبیب مقدم، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: در طول تاریخ همیشه در اجتماعات و جوامع بشری یک سری از آسیب‌ها وجود داشته و جوامع بشری را تهدید می‌کند، راه نجات جوامع از این تهدیدها و آسیب‌ها سپردن جوامع به تعالیم انبیا و اولیای الهی است.


وی ادامه داد: همه انبیای الهی برای هدایت بشر به سمت سعادت دنیا و آخرت بشریت مبعوث شده‌اند هر چقدر انسان‌ها و جوامع بشری از تعالیم انبیا دور شده و از وحی جدا می شده و نقطه اتصالشان به آسمان قطع می‌شود، آسیب‌ها و مشکلات بسیار زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند.


مسؤول رسیدگی به امور طلاب و دانش‌آموختگان مدیریت حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی تصریح کرد: در جامعه اسلامی ما هم اگر آسیبی دیده می‌شود، بخاطر عمل نکردن به معارف قرآن، تعالیم انبیا و دستورات الهی است.


وی تصریح کرد: مشکل آسیب‌های اساسی اجتماعی، بی‌تقوایی است، اگر بتوانیم افراد جامعه را افرادی متقی تربیت کنیم، به طور طبیعی مشکلات ناشی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز حل می‌شود. 


وی نهادینه کردن تعالیم الهی را تنها درمان بیماری‌های اخلاقی در جامعه دانست و گفت: اگر ما می‌خواهیم که جامعه از آسیب‌ها دور باشد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد، حل شود، باید دین را در جامعه کاربردی و نهادینه کنیم.


حجت‌الاسلام مقدم خاطرنشان کرد: باید همه آحاد جامعه از فرد گرفته تا همه ارگان‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و در نهایت همه اعضای جامعه با تاسی به آموزه‌های قرآن و همه معارف الهی، بتوانند خود را از این آسیب‌ها نجات دهند.


معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم افراد را اصلاح کنیم، به تبع آن جامعه نیز اصلاح می شود.


وی افزود: اگر ما بتوانیم خانواده سالمی داشته باشیم و خانواده بتواند به نحو احسن فرزندان خود را تربیت کند و آموزش و پرورش سالمی داشته باشیم که بتواند دانش آموزان را در سطح عالی و به نحو احسن تربیت کرده و آموزش دهد، دانشگاه‌های سالم و اسلامی داشته باشیم و سایر نهادها و در همه اینها افراد تک به تک تربیت و اصلاح شوند، جامعه عاری از ناهنجاری‌های غیر دینی و غیر اخلاقی خواهیم داشت./936/ت302/ب4

ارسال نظرات